از اجاره مجوز قهوه‌خانه‌ها تا شرط متراژ برای مغازه‌داری!



اخبار,اخبار اقتصادی,اشتغالزايي

مدیرعامل بنیاد توسعه کارآفرینی و تعاون استان تهران، طولانی شدن روند صدور مجوز کسب و کار را بزرگترین مشکل پیش روی کارآفرینان عنوان کرد و از برخی رویه‌های غلط برای صدور مجوز فعالیت نظیر اجاره مجوز قهوه‌خانه‌ها تا شرط متراژ مغازه‌ها خبر داد.

امید شنعه در گفت‌وگو با  ایسنا، با اشاره به قانون بهبود فضای کسب‌وکار اظهار کرد: برای شروع یک کسب‌وکار نیازی به مجوز نیست و هر فرد می‌تواند با داشتن امکانات برای خود کسب‌وکاری راه بیندازد.

وی گفت: یکی از تعاریف خوشه حجمی است به عنوان مثال خیابان انقلاب در بحث عرضه کتاب یک خوشه به حساب می‌آید بنابراین باید برای بالا‌بردن سودآوری در فعالیت‌های اقتصادی مشاغل را حجمی کرد.

مدیرعامل بنیاد توسعه کارآفرینی و تعاون استان تهران بزرگ‌ترین مشکل پیش روی کارآفرینان را بروکراسی‌های اداری و عدم اطلاع کافی از قانون دانست و اظهار کرد: گاهی برای شروع کسب‌وکار نیاز به مجوز است اما متاسفانه گرفتن آن ماهها به طول می‌انجامد و در پیچ و خم کارهای اداری گرفتار می‌شود همین موضوع کارآفرینان را مایوس و ناامید می‌کند.

شنعه افزود: در قانون گفته نشده که برای انجام یک فعالیت اقتصادی مثل مغازه‌داری متراژ مغازه چقدر باشد ولی متاسفانه برخی رویه‌های غلطی که در پیش گرفته شده مانع این کار بوده و فرضا کسی که مغازه 20 متری نداشته باشد، مجوز نمی‌گیرد.

وی تصریح کرد: در حالی که قانون به صراحت گفته هر دستگاهی که نیاز به صدور مجوز دارد باید از هیات دولت مجوز بگیرد و از یک پنجره واحدی این مدیریت صورت گیرد اما می‌بینیم که برخی از دستگاههای دولتی خود خلاف قانون عمل می‌کنند.

مدیرعامل بنیاد توسعه کارآفرینی و تعاون استان تهران با بیان اینکه با وجود الزام قانون به آن عمل نمی‌شود، تصریح کرد: اگر به دنبال حل مشکل اشتغال و کارآفرینی و قانون‌گریزی هستیم باید به اصلاح رویه‌های غلط روی آوریم چون این امر تبعات اجتماعی بسیاری دارد.

شنعه گفت: این روزها می‌شنویم که مجوز قهوه‌خانه‌ها را اجاره می‌دهند و این باعث تعجب است اما چرا مجوز باید قابلیت اجاره داشته باشد و گرفتن مجوز در انحصار یک نفر باشد؟

به اعتقاد مدیر عامل بنیاد توسعه کارآفرینی و تعاون استان تهران با ایجاد انحصار در صدور مجوز، فساد گسترش یافته و تخلف و بی قانونی شکل می‌گیرد.


 اخبار اقتصادی  -  ایسنا    

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------