عرضه کارتی بنزین ادامه می‌یابد/ جزئیات برنامه جدید بنزینی دولت



اخبار,اخباراقتصادی ,سامانه هوشمند سوخت

قائم مقام شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با اشاره به ادامه عرضه کارتی بنزین، دلایل افزایش قیمت سی ان جی را تشریح کرد و گفت: طرحی جدید برای استفاده کارت در پمپ‌بنزین‌ها در شورای اقتصاد تعریف می‌شود.

به گزارش مهر، منصور ریاحی در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسش مهر درباره آماده بودن جایگاه‌های سوخت به منظور حذف کارت هوشمند بنزین، گفت: شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی هیچ‌گونه برنامه‌ای برای حذف کارت هوشمند بنزین ندارد.

قائم مقام شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با بیان اینکه عرضه کارتی بنزین ادامه می‌یابد، دلایل افزایش قیمت سی ان جی را تشریح کرد و گفت: به زودی یک طرح جدید به منظور استفاده کارت در پمپ‌بنزین‌ها در شورای اقتصاد تعریف می‌شود.

وی با اعلام اینکه یکی از اهداف کارت هوشمند بنزین، اجرای نظام سهمیه‌بندی بوده و عرضه کارتی بنزین دارای مزیت‌های متعددی است، تصریح کرد: در طول نزدیک به هشت سال گذشته تاکنون با استفاده از سامانه هوشمند سوخت و عرضه کارتی بنزین، قیمت این فرآورده نفتی از لیتری ۱۰۰ تومان به ۱۰۰۰ تومان افزایش یافته است.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه قطعاً بنزین هزار تومانی، قیمت نهایی نبوده و در آینده روند افزایش قیمت ادامه می‌یابد، اظهارداشت: عرضه گازوئیل بر اساس پیمایش یکی دیگر از ماموریت‌های سامانه هوشمند سوخت بوده و از این رو عرضه کارتی بنزین کماکان ادامه می‌یابد.

ریاحی در پاسخ به این پرسش مهر که مردم هیچ‌گونه انگیزه‌ای برای استفاده از کارت هوشمند شخصی خود به منظور خرید بنزین در جایگاه‌ها ندارند، بیان کرد: هم‌اکنون چندین سناریو جدید برای افزایش انگیزه مردم به منظور استفاده از کارت‌های بنزین تعریف شده که پیش بینی می‌شود تا دو ماه آینده، این سناریوها در شورای اقتصاد تصویب و ابلاغ شود.

وی با یادآوری اینکه در صورت تعریف این سناریوها، انگیزه مردم برای استفاده از کارت هوشمند بنزین شخصی افزایش می‌یابد، تاکید کرد: هم‌اکنون در حال انجام رایزنی به منظور اخذ مجوز و مصوبات لازم از وزارت نفت و شورای اقتصاد برای اجرای این طرح جدید بنزینی هستیم.

ریاحی در پاسخ به پرسش دیگر مهر که آیا این امکان وجود دارد که با تعریف طرح جدید، مردم با استفاده از کارت بنزین شخصی خود از خرید بنزین و یا پاداش استفاده کنند، توضیح داد: هم‌اکنون چندین گزینه قیمتی و غیرقیمتی برای افزایش انگیزه مردم در استفاده از کارت‌های بنزین شخصی تعریف شده که پس از تصویب و ابلاغ، جزئیات آن اعلام خواهد شد.

قائم مقام شرکت پخش فرآورده‌های نفتی با بیان اینکه برخی از کشورها همچون ونزوئلا، سوریه و عراق به دنبال استفاده از دانش فنی سامانه هوشمند سوخت ایران هستند، گفت: کنترل آماری، شفافیت در خرید و فروش، اخذ اطلاعات و مدیریت مصرف از مهمترین مزیت‌های عرضه کارتی بنزین بوده و تجزیه و تحلیل آمارهای آن می‌تواند منجر به برنامه‌ریزی‌های جدید در مدیریت مصرف این فرآورده نفتی شود.

وی همچنین درباره عدم پرداخت مابه‌التفاوت کارمزد جایگاه‌داران سوخت از ابتدای سال جاری تاکنون، اظهارداشت: افزایش نرخ کارمزد برای سال ۹۴ در شورای اقتصاد، مصوب شده است اما تاکنون سازمان برنامه و بودجه این افزایش نرخ را به شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ابلاغ نکرده است.

این مقام مسئول تاکید کرد: در صورت ابلاغ مصوبه افزایش نرخ کارمزد، مطالبات معوق جایگاه‌داران سوخت پرداخت خواهد شد.

ریاحی همچنین در پاسخ به سئوال دیگر مهر در خصوص دلایل افزایش ۱۰۰ تومانی قیمت سی ان جی، بیان کرد: هدف از کاهش نرخ سی ان جی در تابستان، ارائه تسهیلاتی به مردم به منظور انجام سفرهای تابستانی بوده و مصوبه دولت صرفاً برای سه ماه بود که با به پایان رسیدن این مدت، قیمت سی ان جی به قیمت قبلی خود بازگشت.

قائم مقام شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در پایان خاطرنشان کرد: کاهش قیمت سی ان جی در فصل تابستان منجر به صرفه‌جویی در مصرف بنزین کشور و رشد سه تا چهار درصدی مصرف سی ان‌ جی در فصل تابستان شد.


 اخبار اقتصادی  - مهر   

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------