آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

افزایش ۴ برابری قیمت گوشت،۳ برابری قیمت برنج ، ۳/۵ برابری ماهی و ۳ برابری تخم‌مرغ در دو سال

با وجود رشد شدید قیمت‌ها، در سال جاری با شنیدن خبر سیاست‌های انبساطی این احتمال وجود دارد که تورمی بیش از آنچه در سال‌های…

خبرهای خوب مسکنی در راه است



اخبار,اخباراقتصادی,معاملات مسکن

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه خبرهای خوش مسکنی در راه است، گفت:افزایش سقف تسهیلات و اوراق مسکن یکی از این خبرها است.

حامد مظاهریان در گفت و گو با فارس  در پاسخ به این سوال که مدتهاست بحث وام 100 میلیونی ساخت مسکن که به نام خریدار منتقل خواهد شد مطرح است، آیا این خبر صحت دارد گفت: پرداخت تسهیلات 100 میلیونی ساخت مسکن در حد پیشنهاد است و باید در شورای پول و اعتبار تصویب شود.

وی افزود: سقف وام مسکن را شورای پول و اعتبار تعیین می‌کند. در حال حاضر سقف وامی که پرداخت می‌شود 80 میلیون تومان است بنابراین باید وام 100 میلیونی ساخت نیز مصوبه شورای پول و اعتبار را دریافت کند.

خبرهای خوبی در راه است
مظاهریان در پاسخ به این سوال که اوایل سال دولت طرحی  برای خروج مسکن از رکود داده بود که یکی از این روش‌ها همکاری و اعطای تسهیلات از سوی بانک‌ها بود اما بانک‌ها در این خصوص همکاری نکرده و بازار مسکن از رکود خارج نشد، گفت: مسکن بخش بزرگی از بازار و اقتصاد است و میزان سرمایه‌گذاری که باید در آن صورت بگیرد تا بتواند جهش در بازار ساخت و ساز صورت گیرد قابل توجه است،برای همین است که پیشنهادهایی که وزارت راه و شهرسازی از لیزینگ تا رهن ثانویه و تا افزایش سقف وام داده برای این است که میزان سرمایه‌گذاری در بخش مسکن افزایش یابد.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه شهرسازی تاکید کرد: در یک بخش این برنامه موفق شدیم اما بخش‌های دیگری از آن با محدودیت‌های نظام بانکی و نقدینگی آنها روبرو است.

مظاهریان تاکید کرد: با قاطعیت می‌گویم خبرهای خوبی در این خصوص در راه است و البته این خبرهای خوب مستلزم مصوب شدن است، مثل افزایش سقف وام‌ها که می‌تواند میزان سرمایه‌گذاری در بخش مسکن را افزایش دهد.

وی ادامه داد: یکی از این خبرهای خوب می‌تواند افزایش سقف اوراق مسکن از 35 میلیون به 60 میلیون تومان باشد،اما به هر حال باید بگویم که باید تصمیمات خوبی گرفته شود تا مردم خوشحال شوند.

مظاهریان در پاسخ به این سوال که رونق مسکن می‌تواند اقتصاد را از رکود خارج کند، گفت: باید تلاش کنیم تا بازار مسکن از رکود خارج شود چون شاخص‌ها نشان می‌دهد که زمان خروج مسکن از رکود فرا رسیده است.

وی در پاسخ به این سوال که چرا بانک‌های خصوصی از پرداخت وام 60 میلیونی مسکن خودداری می‌کنند، گفت: به هر حال بانک‌ها کمبود نقدینگی دارند چرا که اقتصاد کشور متکی بر بانک است تا بورس. این است که بانک‌ها توان ندارند قدرت‌ طرف تقاضا را افزایش دهند.

مظاهریان تاکید کرد: مشکلی که الان در بازار مسکن داریم طرف تقاضا است، در حال حاضر ساخت مسکن یک شیفتی پیدا کرده است و ما باید طرف تقاضا و قدرت خرید را بالا ببریم.

وی افزود: یکی از راه‌های بالا بردن قدرت خرید متقاضیان در بازار افزایش تسهیلات مسکن است پس باید منتظر ماند تا خبرهای خوبی در این جهت اعلام شود.


اخباراقتصادی  - فارس

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------