آخرین اخبار اقتصادی

اقتصاد ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ با بحران هایش چه خواهد کرد؟/ فقر امسال تشدید خواهد شد

یک اقتصاددان با بیان اینکه اقتصاد ایران در شرف سائوپائولویی شدن است، گفت: این سائوپائولویی شدن اقتصاد اتفاق افتاده و اکنون…

ساز مخالف موجران در برخی مناطق تهران(+جدول)



  با نزدیک شدن به ماه محرم وضعیت معاملات خرید و فروش یا اجاره بازار مسکن بیشتر رنگ و بوی پاییزی به خود می‌گیرد، اما در این میان برخی موجران نرخ پیشنهادی اجاره ملک خود را برخلاف نرخ معمول بازار ارائه می‌کنند.

طی یکسال گذشته فرمول «رهن متري يك ميليون» به دلیل کاهش نرخ سود بانکی از رونق افتاد و به طور متوسط فرمول رهن آپارتمان در مناطق مختلف شهر تهران به متری 900 هزار تومان رسید. این در حالی است که در چند هفته اخیر برخی موجران برخلاف وضعیت آرام بازار، خواهان دریافت مبلغ ودیعه بالاتری از ارزش واقعی ملک خود هستند و به تعبیر دیگر ساز مخالف در بازار می‌زنند. مشاوران املاک در مناطق شمالی شهر تهران می‌گویند: تعداد این موجران در مناطق شمالی شهر بیش از دیگر مناطق است.

 

به‌عنوان مثال مالک یک آپارتمان 75 متری در محله قیطریه ملک خود را با نرخ 120 میلیون تومان رهن کامل پیشنهاد کرده است این در حالی است که به گفته فعالان بازار مسکن این منطقه متوسط نرخ پیشنهادی رهن و اجاره برای املاک مشابه در این منطقه 34 میلیون تومان به عنوان مبلغ ودیعه به همراه 2 میلیون و 100 هزار تومان اجاره بها است. همچنین آپارتمان 65 متری در محدوده سعادت آباد با نرخ 120 میلیون تومان برای رهن کامل پیشنهاد شده است که یکی از گران‌ترین فایل‌های اجاره در این منطقه محسوب می‌شود.
 

اخبار,اخباراقتصادی,قیمت مسکن

اخباراقتصادی - دنیای اقتصاد

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------