واکنش مثبت بورس به تصویب برجام



اخبار,اخبار اقتصادی, بورس

بورس تهران بعد از رشد ناچیز 9 واحدی خود در روز گذشته، به تصویب جزئیات برجام در مجلس روی خوش نشان داد و مثبت شد.

 بورس تهران که ماه هاست تحت تاثیر ابهامات سیاسی و اقتصادی با روند نزولی و کاهش بهای سهام شرکتها مواجه شده است، در معاملات امروز به تصویب جزئیات برجام در مجلس واکنش نشان داد و بعد از مدتها مثبت شد.

به این ترتیب اهالی تالار حافظ که این روزها چشم به خبرهای حوزه سیاست و اقتصاد دوخته اند، به اتفاقات رخ داده در بهارستان واکنش نشان دادند و به خریداری سهم اقدام کردند.

البته ادامه ابهامات اقتصادی ، رکود حاکم بر اقتصاد و وضعیت نامناسب صنایع مانع از این شد تا فعالان تالار شیشه‌ای از این تصمیم به گرمی استقبال کنند اما همین موضوع نیز موجب شد تا سیگنال‌های مثبتی به بورس تهران وارد شود و دمانسج بازار سرمایه بعد از مدتها روند ریزشی رشد 137 واحدی را تجربه کند.به این ترتیب انتشار این خبر مثبت در حوزه سیاسی موجب تزریق اندکی امید به تالار حافظ نسبت به آینده شد و خرید سهم توسط حقیقی ها را تقویت کرد.

در بازار امروز شرکتهای مپنا، ایران خودرو، بانک ملت، سایپا، ملی مس، تاپیکو و فولاد خوزستان بیشترین تاثیر را در رشد 137 واحدی شاخص گذاشتند و موجب رسیدن آن به کانال 61 هزار و 434 واحد شدند.در مقابل شرکتهایی مانند خدمات انفورماتیکف پالایشگاه بندرعباس، مخابرات وگل گهربا افت خود مانع از رشد بیشتر شاخص شدند.

امروز شرکتهای توسعه ساختمان ، سیمان فارس و خوزستان و قند قزوین از بیشترین تقاضای خرید برخوردار شدند و فولاد خراسان و سیمان قائن بیشترین تقاضای فروش را به خود اختصاص دادند.

در معاملات چهارمین روز هفته به مدد تصویب جزئیات برجام در مجلس حجم و ارزش معاملات هم پس از مدتها رشد کرد و در مجموع 524 میلیون سهم به ارزش 112 میلیارد تومان داد و ستد شد و ارزش بازار سرمایه به 263 هزار میلیارد تومان رسید.

 اخبار اقتصادی  - ایسنا 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------