آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

چشم‌انداز کاهش رشد اقتصاد ایران با رصد بانک جهانی

درحالی که دولت سیزدهم ماه‌هاست روی رشد بالای اقتصای در دو سال تازه سپری شده نسبت به سال‌های پیش از آن افتخار می‌کند، بانک…

تسهیلاتی ویژه برای فروش خودرو



اخبار,اخبار اقتصادی,بازار خودرو

 در حالی که رونق بازار خودرو یکی از گزینه‌ها در بسته سیاستی‌ دولت برای خروج از رکود است، مدیرکل صنایع خودرو و نیرو محرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت از اختصاص سه هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای فروش 200 تا 300 هزار دستگاه خودرو به منظور تحریک تقاضا در بازار خودرو خبر داد.

این موضوع در شرایطی اتخاذ شده است که بازار در رکود به‌سر می‌برد و تولید خودرو در شهریورماه سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته به‌دلیل نبود تقاضا با افت 44 درصدی مواجه شده است. موضوعی که باعث شد دولت و خودروسازان دست به دست هم دهند تا مشکل بازار خودرو را حل کنند.

بر همین اساس امیر حسین قناتی، مدیرکل صنایع خودرو و نیرو محرکه در گفت‌وگو با «دنیای اقتصاد» می‌گوید: ایجاد رغبت در مشتریان برای خرید خودرو و بالابردن کیفیت محصولات خودروسازان اصلی‌ترین هدف‌ دولت برای رونق بازارخودرو است.

قناتی می‌گوید: سیاست اصلی دولت افزایش توان مشتریان از طریق ارائه تسهیلات است و حمایت وزارت صنعت از خودروسازان نیز در راستای افزایش کیفیت محصولات است.

این موضوع در حالی است که دولت در تدوین سیاست‌های خود برای خروج صنعت خودرو از رکود قصد دارد با ارائه تسهیلات به خودروسازان مشکل نقدینگی این شرکت‌ها را نیز رفع کند.

سعید لیلاز، کارشناس مسائل اقتصادی در گفت‌وگو با «دنیای اقتصاد» در این باره می‌گوید: مسوولان باید تسهیلات را به سمت تقاضا روانه و با رونق بازار خودروسازان را نیز منتفع کنند.


  اخباراقتصادی  - دنیای اقتصاد

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------