اکبر ترکان: هیچگاه نگفتم ۴ وزیری که نامه به روحانی را امضا کرده بودند، مفت‎خور یا رانت‎خوار بوده‎اند



اخبار,اخباراقتصادی,ترکان

 مشاور ارشد رئیس جمهور در واکنش به خبرهای منتشر شده در برخی رسانه‎ها به نقل از وی مبنی بر رانت‎خواری و مفت‎خوری چهار وزیر دولت، گفت: من هیچگاه نگفتم چهار وزیری که نامه به روحانی را امضا کردند، مفت‎خور یا رانت‎خوار بوده‎اند.

 اکبر ترکان مشاور ارشد رئیس جمهور و دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی در واکنش به خبرهایی که در برخی رسانه‎ها در قالب رانت‎خوری و مفت‎خوری چهار وزیر نویسنده نامه معروف بحران بازار سرمایه به رئیس‎جمهور، منتشر شده است به روزنامه شرق گفت: من هیچ‌گاه نگفته بودم چهار وزیری که نامه به روحانی را امضا کرده بودند، مفت‎خوار یا رانت‎خوار بوده‎اند. متأسفانه برخی رسانه‎ها مغرضانه نقل‌قولی از من منتشر کردند که هیچ‎گاه درست نبود و من از این تعابیر استفاده نکردم.

وی افزود: در دولت یازدهم و در هیأت دولت هیچ اختلافی وجود ندارد و اینکه برخی تلاش می‎کنند این‎گونه القا کنند که میان وزیران و در دولت اختلاف هست تعبیر درستی نیست. اما برخی فکر می‌کنند با انتشار اخبار نادرست می‌توانند بر تصمیم‌گیری دولت تأثیر بگذارند. 

او همچنین درباره برنامه‎های دولت گفت: این نامه نشانه‌ای از اختلاف در تیم اقتصادی دولت نداشت و نباید نتیجه گرفت که کار این چهار وزیر در اصول اقتصادی دولت خللی ایجاد کرده است.

ترکان در پایان افزود: برنامه دولت برای شش ماه آینده عبور از رکود و رونق تولید است و وزرای اقتصادی دولت نیز در این مسیر گام برمی‎دارند. بنابراین نباید این‌طور تصور شود که در دولت یازدهم اختلافی در عملکرد وزیران وجود دارد.


 روز گذشته اکبر ترکان در گفت‌وگو با سایت اقتصادنیوز با اشاره به نامه اخیر چهار وزیر کار، صنعت، دفاع و اقتصاد به رئیس جمهور گفته بود که این وزرا هم‌اکنون از نوشتن و امضای چنین نامه‌ای پشیمان شده‌اند چرا که در خواست نابجایی از رئیس جمهور داشتند.

او در پاسخ به این پرسش که واکنش رئیس جمهور به آنان چه بود، تصریح کرد: رئیس جمهور بسیار پرظرفیت هستند و به همه آن‌ها لبخند زدند.

 

اخبار,اخباراقتصادی,ترکان


 مشاور رئیس‌جمهور درباره انگیزه چهار وزیر در نوشتن این نامه گفت: آن‌ها به دنبال رانت خوراک ارزان برای پتروشیمی بودند و هر کدامشان به یک دلیلی این نامه را امضا کردند.

او افزود: انگیزه آقای طبیب‌نیا این بود که شاخص بورس بالا برود و تصور می‌کرد که اگر به پتروشیمی‌ها خوراک ارزان بدهند، سودشان بالا می‌رود و شاخص بهتری برای بورس به ارمغان می آورد.

مشاور رئیس‌جمهور افزود: اما در این میان سوال پیش می آید که انگیزه آقای دهقان، وزیر دفاع و آقای ربیعی، وزیر کار چه بود؟ 90 درصد پتروشیمی‌ها برای این دو وزارتخانه و تحت مدیریت این دو وزیر است. پس دوست دارند خوراک ارزان بگیرند. مگر چه کسی از پول مفت بدش می‌آید؟ همه خوش‌شان می آید. بنابراین آن‌ها با این انگیزه ها نامه را امضا کردند.

ترکان درباره انگیزه وزیر صنعت از امضای این نامه گفت: وزیر صنعت قبلاً در پتروشیمی بوده است و مثل من که قبلاً جاهایی بوده ام و همیشه به آنجاهایی که بوده ام، علاقه دارم، ایشان هم تعلق خاطر به پتروشیمی‌ها داشته‌اند و دلشان می‌خواست که خوراک ارزانی گیر آنها بیاید. بنابراین همه این وزرا در این نامه به دنبال خوراک ارزان برای واحدهای پتروشیمی بودند و با این انگیزه نامه را امضا کردند. بعد هم همه‌شان پشیمان شدند چون به نظرم درخواست نابجایی داشتند.

وی گفت: ما با ارزان فروشی گاز مخالف هستیم. همین الان داریم گاز را با قیمت 13 سنت ارزان می فروشیم چون قیمت جهانی گاز، سه برابر این مقدار است.

مشاوررئیس جمهور تاکید کرد: این نامه نشانه‌ای از اختلاف در تیم اقتصادی دولت را به همراه ندارد و نباید نتیجه گرفت که کار این چهار وزیر در اصول اقتصادی دولت خللی ایجاد کرده است.

 

اخبار اقتصادی  - فارس

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------