آخرین اخبار اقتصادی

بیت‌کوین ,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی

هاوینگ بیت‌کوین فرا رسید

هاوینگ مورد انتظار بیت‌کوین رخ داد و ارتفاع بلوک بیت‌کوین به ۸۴۰هزار رسید. به گزارش ایسنا، این رویداد که تعداد سکه‌های جدید…

چشم خودروسازان به وام 25میلیونی دولت/ آخرین قیمت‌خودرو +جدول



خودروسازان به دلیل اطمینان از حمایت دولت، قصد افزایش کیفیت و کاهش قیمت را ندارند و با وجود افزایش اختلاف قیمت خودرو در بازار و کارخانه، در برابر کاهش قیمت مقاومت می کنند، حتی ایران خودرو یکی از محصولات خود را گران هم کرد و باید منتظر ماند آیا مردم به وام 25 میلیون تومانی چراغ سبز نشان می دهند.

خودروسازان و مسئولان اقتصادی دولت همواره مدعی هستند که خودروسازی های داخل انحصاری نیستند اما دولت باوجود تنگای مالی به خودروسازان یارانه اختصاص یافته است اما این تمام ماجرا نیست، دولت اخیرا برای تخلیه انبار خودروسازان وام 25 میلیون تومانی نیز در نظر گرفته است تا بلکه خودروهای بی مشتری خودروسازان فروش رود.

به اعتقاد کارشناسان اقتصادی، یکی از سهامداران بزرگ خودروسازی های داخل دولت است و از سوی دیگر مدیران خودروسازی ها کارمندان وزارت صنعت هستند بنابراین به طور طبیعی دولت از خودروسازان حمایت خواهد کرد و هزینه گران و بی کیفیت بودن خودروهای داخل را مردم باید بپردازند.

همچنین کارشناسان صنعت خودرو معتقدند که اختصاص وام و یارانه از بیت المال آن هم به خاطر اینکه خودروسازان داخل ناتوان هستند واقعا ظلم به اقتصاد کشور است. همین انحصارگرایی در صنعت خودرو سبب شده تا خودروسازان مطرح جهان نیز نتوانند به بازار ایران ورود کنند زیرا خودروسازان و حامیان دولتی خودروسازان برای خودروسازان شرط گذاشته اند.

به عنوان مثال طی روزهای اخیر مدیر عامل ایران خودرو ورود شرکت پژو فرانسه به ایران را مشروط به پذیرفت شرط های تعیین شده خودروسازان دانست و گفت: پژوی فرانسه برای بازگشت به بازار ایران باید شرایط ما را بپذیرد تا نتواند به هر بهانه ای ایران را ترک کند.

هاشم یکه زارع افزود: پژو تحت فشار سهامداران برای ورود به بازار ایران است؛ چرا که به خوبی می داند چند شرکت خودروساز خارجی درصدد فعالیت در ایران هستند. شرکت خودروسازی پژو با این بهانه که از مذاکرات طولانی با طرف ایرانی خسته شده تهدید به افشای محتوای مذاکرات کرده است.

وام برای خودروی بی کیفیت
سخنگوی کمیسیون بودجه مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی میزان با اشاره اینکه وام 25 میلیونی برای خودروی بی کیفیت بی فایده است، گفت: خودروسازی های ایران اگر توان رقابت ندارند بهتر است تعطیل شوند.

غلامرضا کاتب درباره دومین بسته پیشنهادی دولت برای خروج اقتصاد از رکود بیان کرد: سیاست های دولت در این بسته می تواند بخشی از اهداف دولت برای رونق بخشی به اقتصا را محقق کند.

وی افزود: اجرای برنامه های بسته مذکور می تواند سرمایه گذاری بیشتری ایجاد کند، فعالیت های عمرانی را سرعت ببخشد و به تبع آن، فرآیند تولید شکل گرفته و تقویت می شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی اشاره کرد: اگر دولت تلاش می کرد قانون رفع موانع تولید را هم سریعتر ابلاغ کند، بسترهای لازم را برای تحقق سیاست های بسته قبلی را فراهم کند، به طور قطع اجرای این بسته در رونق تولید و تسریع آن مؤثرتر خواهد بود.

پرداخت تسهیلات خرید خودرو درست نیست
سخنگوی کمیسیون بودجه مجلس شورای اسلامی درباره طرح پرداخت وام 25میلیون تومانی برای خرید خودرو در بسته مذکور گفت: بنده با طرح پرداخت تسهیلات خودرو برای تقویت صنعت خودرو موافق نیستم چرا که در حال حاضر کیفیت خودرو پایین است.

وی افزود: خودروسازان باید به فکر ارتقای کیفیت محصولات باشند تا اینکه در بازار جهانی رقابت کنند نه آنکه به طور مداوم با دریافت یارانه یا تسهیلات خرید خودرو با وضعیت کنونی حمایت شوند. این نوع تسهیلات به مثابه یک مسکن موقتی می ماند و به نفع اقتصاد کشور نیست.

خودروسازی ها تعطیل شوند
کاتب در ادامه اشاره کرد: بالاخره خودروسازان کشور باید وارد عرصه رقابت شوند. اگر توان رقابت ندارد، بهتر است تعطیل شود. از این بابت کشور مشکلی نخواهد داشت.

وی افزود: اگر خودروسازی های کشور تعطیل شوند، هیچ اتفاقی در کشور رخ نمی دهد. قرار نیست که اقتصاد کشور در صنایعی که توان رقابت در بازارهای بین المللی ندارد وارد شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: باید دروازه های اقتصاد کشور به روی خودروسازان معتبر جهانی باز شود تا مردم بتوانند خودروی لوکس سوار شوند و به دنبال آن خودروسازی ها هم تعطیل شود.

تعرفه باید کاهش یابد 
این عضو کمیسیون بودجه مجلس شورای اسلامی درباره تغییر تعرفه خودرو گفت: تعرفه خودرو هم باید کاهش یابد. در واقع، سیاست های دولت باید به سمتی پیش برود که تعرفه خودرو کاهش دهد.

وام 25 میلیونی و گران شدن خودروی داخل
گروه صنعتی ایران خودرو قیمت محصول پژو 405 SLX با موتور TU5 را به میزان 700 هزار تومان گران کرد.

قیمت محصول پژو 405 SLX با موتور TU5 در شهریور ماه سال جاری با قیمت 30 میلیون 45 هزار تومان به فروش می رسید اما هم اکنون قیمت این خودرو 30 میلیون و 717 هزار تومان است.

گفتنی است که تفاوت قیمت این خودرو در کارخانه و بازار حدود یک میلیون تومان است که قیمت بازار یک میلیون تومان ارزان تر از قیمت کارخانه است.

باتوجه به رکود و کاهش شدید فروش خودروسازان تفاوت قیمت کارخانه با بازار هر روز در حال افزایش است.

بازار نسبت به رکود و کاهش فروش واکنش نشان داده و صاحبان خودروی صفر راضی به ارزان کردن خودروهای بی کیفیت شدند اما خودروسازان همچنان در مقابل کاهش قیمت مقاومت کرده اند و دولت نیز با وام 25 میلیون تومانی قصد فروش محصولات در انبار مانده خودروسازان را دارد.

 

اخبار,اخباراقتصادی, قیمت  خودرو

اخبار,اخباراقتصادی, قیمت  خودرو اخبار,اخباراقتصادی, قیمت  خودرو اخبار,اخباراقتصادی, قیمت  خودرواخبار,اخباراقتصادی, قیمت  خودرو اخبار,اخباراقتصادی, قیمت  خودرو اخبار,اخباراقتصادی, قیمت  خودرو اخبار,اخباراقتصادی, قیمت  خودرواخبار,اخباراقتصادی, قیمت  خودرو

 اخباراقتصادی  -  میزان 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------