آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

افزایش ۴ برابری قیمت گوشت،۳ برابری قیمت برنج ، ۳/۵ برابری ماهی و ۳ برابری تخم‌مرغ در دو سال

با وجود رشد شدید قیمت‌ها، در سال جاری با شنیدن خبر سیاست‌های انبساطی این احتمال وجود دارد که تورمی بیش از آنچه در سال‌های…

ربیعی: نباید امروز ارتباطات جدید را در تربیت کودکان نادیده گرفت/دربخش کودکان کمتر سیاستگذاری کرده ایم



اخبار,اخبار اجتماعی ,   علی ربیعی

  وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به تغییرات سریعی که در جهان در حال رخ دادن است، گفت: در گذشته بیشتر کودکان به شکل بین النسلی آموزش می دیدند اما امروز نمی توان به هیچ وجه ارتباطات جدید را در تربیت کودکان نادیده گرفت.

علی ربیعی امروز(سه شنبه) در همایش «کاهش فقر، آموزش کودکان و موسسات غیردولتی-تجربه های آموخته» که با حضور سمن ها در محل وزارت کاربرگزارشد، افزود: برای حل معضلات اجتماعی بیش از هر زمانی نیاز به اندیشیدن، گفت وگو و تبادل دانش و تجربه داریم.


وی ادامه داد: یکی از مشکلات در ایران نگرش کوتاه نگری به حل مسائل است و کمتر برای مسائل درازمدت چاره ای می اندیشیم.


«به طور معمول دل مشغولی ما موضوعی است که در آستانه قرار دارد و کمتر به زیرآستانه توجه داریم؛ این دل مشغولی کوتاه مدت حتی در میان دولت ها هم دیده می شود و کمتربرنامه ای برای آینده داریم.»


وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه به برنامه ریزی درخصوص کودکان درکشور نیز اشاره و خاطرنشان کرد: متاسفانه به مسائل این قشر کمتر توجه می شود و در این موضوع نیز کمتر سیاستگذاری کرده ایم.


ربیعی با بیان اینکه وظیفه سنگینی برعهده ما قرار دارد، افزود: خانواده ها نمی توانند کودکان محروم از فرصت های برابر را برای زندگی آینده آماده کنند.


وزیر تعاون به برگزاری همایش یادشده اشاره کرد و گفت: این نخستین همایشی است که سمن هایی فعال در زمینه کودک گردهم آمده اند تا دانش و تجارب خود را در زمینه آموزش و توانمند سازی کودکان به اشتراک گذارند.


وی با بیان اینکه این دریای دانش می تواند همچون جویباری رهسپار خانواده های فقیر شود، افزود: باید تلاش کنیم که رنج کودکان را بکاهیم؛ باید زندگی را برای کودکانی که رنج فقر را تجربه می کنند و بدون اینکه کسی سراغی از آنها بگیرد در خیابانها و یا در داخل کارگاه ها به کار مشغولند، با نشاط کنیم.


ربیعی خاطرنشان کرد: هیچ فردایی مانند امروز نیست و جامعه ای که بخواهد رشد کند نیاز به توانمند شدن کودکان خود دارد.


وزیر کار با تاکید بر توجه بیشتر به دختران گفت: کودکان دختر بیش از پسران نیاز به حمایت و توجه دارند زیرا آسیب پذیری آنها بیشتر است.


وی با اشاره به فعالان مدنی حاضر در سالن که بیشتر آنها را زنان بودند، گفت: زنان همواره از مردان دلسوزترند و حضور انبوه فعالان مدنی زن در این همایش دلیلی براین موضوع است.


ربیعی یادآور شد: درصورتی که بخواهیم از رنج کودکان بکاهیم و شرایط زندگی را برای آنها بهتر کنیم نیاز است یکدیگررا بیشتر درک کرده، نظام ارتباطی را شفاف کنیم، به محله گرایی بپردازیم و گفت و گوی میان خود و دیگران را افزایش دهیم.


وی در پایان تاکید کرد: برای حل معضلات اجتماعی و کاهش آسیب ها باید از یکدیگر حمایت کنیم تا بتواینم جامعه ای پرنشاط و فارغ از رنج فقر و تبعیض را برای آحاد جامعه ایجاد کنیم.
  
  اخباراجتماعی  -  ایرنا 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------