آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

بهار امسال با افزایش قیمت خودرو آغاز شد/ رشد بهای خودروهای داخلی به طور میانگین ۴۷میلیون تومان بود

بررسی بازار خودرو از ابتدای فروردین تاکنون نشان می‌دهد سال ۱۴۰۳ با تلاطم بازار آغاز شده است. به گزارش خبرآنلاین، این دومین…

رشد خودرو منفی شد/ کاهش 12.2 درصدی تولید انواع خودرو در ایران



اخبار,اخبار اقتصادی, بازار  خودرو

 خودروسازان ایرانی مهرماه امسال را با کاهش شدید تولید به پایان رساندند به طوری‌که تولید انواع خودرو در کشور 12.2 درصد افت پیدا کرد که در این میان ایران خودرو 14.4 و سایپا با 13.4 درصد نسبت به هفت ماه 93 کاهش تولید به خود دید.

بر اساس آماری که وزارت صنعت، معدن و تجارت منتشر کرده در مهر ماه امسال تولید انواع خودرو با 54.6 درصد نسبت به ماه مشابه سال قبل مواجه شده است. در این میان طی مهر ماه امسال ایران خودرو حدود 60 کاهش تولید داشته و سایپا نیز 52.2 درصد افت تولید را تجربه کرده است.

بررسی این آمار نشان می‌دهد در 7 ماهه امسال 284هزار 472 دستگاه انواع خودرو سواری و تجاری به تولید رسیده که نسبت به هفت ماه پارسال 12.2 درصد کاهش تولید نشان می‌دهد.

کارنامه تولید خودرو در 7 ماهه امسال بیانگر آن است که در این مدت 503 هزار دستگاه انواع خودرو سواری به تولید رسیده که 5.1 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش نشان می‌دهد.

تولید انواع سواری در ایران خودرو طی مدت یاد شده 273 هزار دستگاه بوده که 2.2 کاهش نشان می‌دهد. این وضعیت در سایپا قدری وخیم‌تر است به طوری که تولید انواع سواری‌های این شرکت با 11.5 درصد کاهش مواجه شده و سایپا حدود 180هزار دستگاه خودرو سواری به تولید رسانده است.

بررسی میزان تولید انواع سواری در ایران خودرو مرکزی نشان می‌دهد که در مهر ماه امسال پژو 206، 48 درصد، پژو 405، 45درصد، پژو پارس، 80.6 درصد، سمند، 51.2 درصد، دنا، 48 درصد و رانا 66.3 درصد کاهش تولید داشته‌اند. در این میان تولید ال90 در ایران خودرو رشد قابل توجهی داشته و با توجه به تقاضای آن در بازار 903 درصد رشد در مهر ماه امسال به خود دیده است.

بر اساس این گزارش، تولید انواع سواری در سایپا طی مهر ماه امسال نیز با 50.3 درصد روبرو بوده که در این میان، پراید، 63.5 درصد و تیبا 64.8 درصد کاهش داشته‌اند.

 

 اخبار اقتصادی  -  اقتصاد  نیوز 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------