پیشنهاد املاکی‌ها به متقاضیان اجاره



 مشاوران املاک شهر تهران در اقدام تازه‌ای برای کوتاه‌تر کردن زمان اجاره فایل‌های مسکونی اجاره‌ای در بنگاه‌ها، روش جدیدی را در پیش گرفته‌اند.

 هم‌اکنون برخی واسطه‌های ملکی پایتخت برای کمک به مستاجران و همچنین موجرانی که آپارتمانشان را با شرایط مناسب تری نسبت به سایر مالکان به بازار اجاره عرضه کرده اند، این فایل‌ها را با عنوان پیشنهاد مشاوران املاک به مستاجران در معرض دید افرادی قرار می‌دهند که این روزها به دنبال اجاره آپارتمان هستند. واسطه‌های ملک در مناطق مختلف پایتخت، به‌خصوص در غرب تهران در این اقدام تازه، آپارتمان‌های موجران منصف را به عنوان پیشنهاد مشاوران املاک به مستاجران معرفی می‌کنند تا از این طریق زمان اجاره این آپارتمان‌ها را به حداقل برسانند. مقایسه قیمت‌های پیشنهادی موجران منصف با سایر فایل‌های مشابه در مناطق یکسان، مبنای معرفی واحدهای اجاره‌ای اکازیون به مستاجران است.

البته در میان این فایل‌های پیشنهادی، به دلایلی، برخی از موارد به چشم می‌خورد که قیمت‌های پیشنهادی آنها با متوسط اجاره مسکن در همان منطقه، فاصله چندانی ندارد اما مشاوران املاک آن را به عنوان فایل اکازیون به بازار اجاره معرفی کرده‌اند. کارشناسان مسکن به مستاجران توصیه می‌کنند اگر با قیمت‌های پیشنهادی اجاره مسکن در مناطق مختلف آشنایی ندارند قبل از اطلاع کامل از قیمت‌ها اکازیون بودن فایل پیشنهادی را نپذیرند و حتما با تحقیق کامل از شرایط اجاره بها در هر منطقه نسبت به انتخاب واحد مورد نظر اقدام کنند. با این حال، اقدام اخیر مشاوران املاک می‌تواند حداقل دو اثر مثبت در بازار اجاره به همراه داشته باشد. اولین اثر، کوتاه‌تر شدن مدت اجاره یک واحد مسکونی از زمان فایل شدن در بنگاه تا رسیدن به مرحله قرارداد بین موجر و مستاجر و دومین تاثیر آن تشویق موجران به تعیین قیمت‌های عادلانه برای اجاره مسکن است.

در یکی از این فایل‌های پیشنهادی، مشاوراملاکی در غرب تهران واقع در خیابان شاهین شمالی، آپارتمانی 55 مترمربعی را به مستاجران پیشنهاد کرده که موجری آن را با شرایط 45میلیون تومان رهن به اضافه اجاره ماهانه 500 هزار تومانی، به بازار اجاره عرضه کرده است. به گفته مشاور املاک، این واحد یک‌سال ساخت، خوش نقشه با امکانات داخلی سوپر لوکس و دسترسی آسان به بزرگراه‌های نیایش، ستاری و همت از شرایط اکازیونی برای مستاجران برخوردار است. در فایل دیگری، واقع در جنت آباد، 35 متری گلستان، آپارتمان 52 متری نوساز به عنوان پیشنهاد مشاور املاک به مستاجران معرفی شده است. شرایط اجاره این آپارتمان 45 میلیون تومان رهن همراه با 200هزار تومان اجاره ماهانه تعیین شده است.

 

اخبار,اخبار اقتصادی ,بازار  مسکن


اخبار اقتصادی  -  دنیای اقتصاد

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------