آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دارندگان کارت سوخت حتما بخوانند/ خبر جدید رسانه دولت درباره سهمیه بنزین خودروها

۶۰ لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت‌ماه خودروهای شخصی بدون هیچ‌گونه تغییری، ساعت ۲۴ امشب در کارت‌های هوشمند سوخت شخصی شارژ می‌شود.…

دولت پیچیدگی‌های دریافت تسهیلات در طرح خرید کالای ایرانی را رفع کند



اخبار,اخباراقتصادی,کارت اعتباری خرید  کالا

یک عضو هیأت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد که دولت برای اجرای درست طرح خرید کالای ایرانی باید پیچیدگی‌های دریافت وام را بهبود ببخشد و فکری برای موضوع تعیین ضامن و نحوه بازپرداخت وام داشته باشد.

ابراهیم نکو در گفت‌وگو با ایسنا ، با اشاره به آغاز اجرای طرح خرید کالای ایرانی اظهار کرد: خرید کالای ایرانی امری لازم است که باید تمامی دست اندرکاران و سیاستگذاران برنامه ریزی جامع و کاملی برای تشویق مردم به استفاده از کالای خودی داشته باشند ولی با این وجود اجرای این طرح دارای پیچیدگی های خاصی است که باید برای حل مشکلات آن تدابیر لازم اندیشیده شود.

وی با بیان اینکه مردم برای دریافت وام باید از هفت خوان رستم بگذرند توضیح داد: اولین سوال این است که چه تضمینی وجود دارد که مردم بعد از دریافت وام صرفا کالای ایرانی بخرند که حتی در صورت وجود چنین تضمین‌هایی باز هم این سوال پیش می آید که کدام بانک حاضر به افتتاح حساب و دادن تسهیلات است.

نکو تعداد ضامن های بسیار برای دریافت وام را یکی دیگر از مشکلات پیش روی این طرح برشمرد و افزود: در حال حاضر بسیاری از مردم از ضامن شدن برای دیگران به دلیل بدقولی های انجام شده و پرداخت نکردن اقساط امتناع می‌کنند که ما نمونه های بسیاری از این موارد در مراجعات مردم و دفاترمان دیده ایم.

وی ادامه داد: به نظر می رسد مشکل پیدا کردن ضامن و از طرف دیگر وجود احتمال پرداخت نکردن اقساط از سوی مردم اگر مدیریت نشود به بدگمانی و بدبینی بیشتر مردم به مسئولان منجر می‌شود. بنابراین برای رفع این مشکل و اجرایی کردن چنین سیاستی ابتدا دولت باید این بسته را در بازه زمانی در کوتاه مدت و با سازوکاری ساده اجرایی کند تا با رفع نقاط منفی ، این طرح با شکست مواجه نشود.

این عضو هیأت رئیسه کمیسیون اقتصادی با طرح این پرسش که آیا بانک ها اعتبارات لازم برای دادن این حجم از تسهیلات را دارند ، گفت: حتی در صورت وجود تسهیلات باید پیچیدگی و بروکراسی موجود در دادن تسهیلات برداشته شود، برای این مهم دولت باید مشکل وجود ضامن و پیچیدگی های پیش روبرای اخذ چنین تسهیلاتی را رفع کرده و راهکار جدیدی ارائه دهد چرا که در این صورت تنها شاهد بی نظمی وافزایش مراجعات مردم به دفاتر دولتی ونمایندگان خواهیم بود.

نکو با تاکید مجدد بر اینکه مردم برای داشتن ضامن با مشکل مواجه هستند گفت: امکان ندارد مردم با این شرایط پیچیده بتوانند به راحتی چنین تسهیلاتی را دریافت کنند. لازم است دولت برنامه ریزی کافی مبتنی بر زمان بندی مشخص برای دادن چنین تسهیلاتی به مردم داشته باشند.

 اخبار اقتصادی  -  ایسنا 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------