آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

لوازم خانگی گران خواهد شد؟

محمود سیجانی اظهار داشت: برخی تولیدکنندگان لوازم خانگی درخواست افزایش قیمت ارائه کرده‌اند که در دست بررسی است و هنوز تایید…

تسهیلات بسته خروج از رکود، جهت‌دار توزیع شد



اخبار,اخبار اقتصادی, رکود اقتصادی

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه معتقد است، تسهیلاتی که در بسته خروج از رکود دولت برای بخش تولید در نظر گرفته شده بود، جهت‌دار توزیع شد.

«کیوان کاشفی» در گفت‌وگو با ایسنا ، منطقه کرمانشاه، نفس بسته خروج از رکود دولت را کاری منطقی و یکی از معدود راه حل‌ها برای خروج کشور از رکود دانست.

وی با بیان این‌که پیشنهاد این بسته از اتاق بازرگانی خارج شد، ادامه داد: پیشنهاد شد مبلغی از ذخیره قانونی بانک‌ها کم شود و به شکل پرداخت تهسیلات برای تحریک تقاضا تزریق شود، اما متأسفانه این طور نیست که همیشه یک فکر خوب در عمل هم خوب اجرا شود و این بسته در فاز اجرا به چیز دیگری تبدیل شد.

کاشفی با انتقاد از این‌که در این بسته خودروسازان سهم زیادی را جذب می‌کنند، یادآوری کرد: این در حالیست که دیگر واحدهای تولیدی ما هم مشکلات زیادی دارند و نیازمند سرمایه در گردش هستند.

رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه گفت: اگرچه حمایت از خودروسازان برای صنایع پایین دستی و خودروسازان هم مفید است، اما باید یک بار برای همیشه تکلیف خودروسازان مشخص شود و اگر قرار است این همه حمایت شوند، حداقل نیاز و خواست مردم که خودروی با کیفیت است را تامین کنند.

وی با انتقاد از این‌که در توزیع تسهیلات دقت لازم صورت نگرفته، تصریح کرد: متاسفانه این تسهیلات جهت‌دار توزیع می‌شود و حتی در اقلامی که برای کارت‌های اعتباری 10 میلیونی در نظر گرفته شده نیز نوعی انحصار وجود دارد.

به گفته این کارشناس اقتصادی، توزیع کارت‌های اعتباری 10 میلیون تومانی هم عادلانه نیست و بیشتر قشر کارمندان و بازنشستگان که درآمد ثابت دارند مدنظر هستند و توجهی به قشری مانند کارگران نشده است.

کاشفی در خصوص تورم‌زا بودن بسته خروج از رکود نیز عنوان کرد: اگر این کار با دقت انجام شود تورم چندانی نخواهیم داشت، زیرا عمده جابجایی و چرخشی که صورت می‌گیرد به صورت کالا است و نه پول نقد.

وی معتقد است، حتی اگر یک یا دو درصد هم افزایش تورم داشته باشیم نباید نگران شویم، زیرا زیان رکود به مراتب از تورم بیشتر است.

عضو هیات رئیسه اتاق ایران ادامه داد: این بسته، بندهای مثبتی هم دارد، مانند این‌که کالاهای با دوام در اختیار مردم قرار می‌گیرد و پول آن را به صورت اقساط پرداخت می‌کنند و برخی از کالاها که در انبارها پر شده بود به دست مردم می‌رسد، اما باید فراگیرتر به این بسته نگاه می‌شد.


 اخباراقتصادی  -  ایسنا 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------