مرکز آمار نمی‌تواند اعداد و ارقام را پیش‌بینی کند



اخبار,اخباراقتصادی,مرکز آمار

رییس مرکز آمار از قرار‌گرفتن اساسنامه ایجاد سازمان نظام مدیریت در مراحل نهایی خبر داد و در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به شرایط کنونی تورم انتظار می‌رود که تا پایان آذرماه طبق پیش‌بینی‌ها تورم تک‌رقمی به دست بیاید، سکوت کرده و اشاره کرد که مرکز آمار از پیش‌بینی منع شده و قدرت این امر را ندارد.

 عادل آذر در پنجمین کنفرانس ملی مدیریت اجرایی در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود، در پایان آذر نرخ تورم تک‌رقمی خواهد شد و آیا پیش‌بینی مرکز آمار با توجه به وضعیت کنونی توجه چنین امری را تایید می‌کند، اظهار کرد: مرکز آمار از پیش‌بینی منع شده است.

وی ادامه داد: من نمی‌توانم این امر را پیش‌بینی کنم و قدرت این کار را ندارم بهتر است منتظر آمارها پس از آذرماه بمانید.

رییس مرکز آمار همچنین در پاسخ به این سوال که چرا مرکز آمار نرخ رشد شش ماهه را در گزارش کوتاه سه خطی منتشر کرد، تصریح کرد: روال معمول این است که ما گزارش نهایی و مفصل را در رشد سالانه اعلام کنیم، اما امسال به خاطر حساسیت‌ها و آمارهایی که اعلام می‌شد دولت ما را تکلیف کرد که یک نرخ رشد شش ماهه اعلام کنید تا شرایط روشن شود. تفصیل رشد در گزارش پایان سال خواهد آمد.

وی در ادامه به عنوان رییس شورای برنامه‌ریزی جمعیت برنامه ششم توسعه خاطر نشان کرد: محور اصلی سیاستی ما در زمینه‌ی جمعیت در برنامه ششم همان سیاست کلی جمعیت ابلاغ شده از سوی رهبری است.

آذر در این باره عنوان کرد: در برنامه ششم تصمیم داریم که نرخ بارداری از 1.9 درصد به بالاتر از سطح جانشینی که 2.1 درصد است برسد و سناریوی تصویب شده در این زمینه نرخ بارداری 2.2 درصد است.

رییس مرکز آمار ادامه داد: محور دوم برنامه بازتوزیع فضای جمعیت است تا جاهایی که مستعد جذب جمعیت هستند، جمعیت‌شان افزایش پیدا کند مانند روستاها و نواحی کم‌تراکم سواحل خلیج فارس و عمان که البته هنوز این محور تصویب نشده است، اما پیش‌بینی ما این است که جمعیت این مناطق تا پنج درصد نسبت به جمعیت فعلی آنها در پایان برنامه ششم افزایش پیدا کند.

رشد صنایع مادر منفی 19.7 درصد
به گزارش ایسنا، آذر در این همایش به اعلام نرخ‌ها و رتبه‌های ایران در زمینه‌های مختلف پرداخت.

وی درباره‌ این‌که چطور نرخ رشد اقتصادی در شش ماهه نخست امسال مثبت شد، اظهار کرد: ما در شش ماهه نخست امسال در صنعت شاهد رشد منفی 1.1 درصدی و در صنایع مادر شاهد رشد منفی 19.7 درصدی بوده‌ایم . مثبت شدن رشد در شش ماهه امسال ناشی از رشد بخش خدمات و کشاورزی بوده است.

آذر یکی از دلایل رشد پایین اقتصادی را نبود مدیران حرفه‌ای دانست و راه‌حل این امر را ایجاد سازمانی با نام سازمان نظام مدیریت اعلام کرد.

رییس مرکز آمار در این باره خاطر نشان کرد: راه‌حل شرایط فعلی این است که یک نهاد غیردولتی و حرفه‌ای به نام سازمان نظام مدیریت ایران داشته باشیم تا با رعایت اصول از کسب‌وکار صیانت کنند. شکل‌گیری این سازمان در مراحل نهایی است و اساسنامه آن تعیین شده و به کمیسیون تخصصی دولت رفته است و پس از تصویب در قالب لایحه به مجلس می‌رود.

رتبه آخر ایران در جذب استعداد در منطقه
آذر در این همایش وضعیت ایران را در منطقه و در جهان در زمینه‌های مختلف بررسی کرد.

به گفته رییس مرکز آمار ایران در زمینه‌ی جذب استعداد رتبه هشت از هشت در منطقه و در جهان رتبه 139 را دارد. رتبه تولید ناخالص داخلی ایران 9 از 10 در منطقه و در جهان 99 است و در انحراف از بودجه عمومی نیز کشور رتبه هشت از 10 در منطقه و 83 از 142 در جهان را دارا است.


اخبار اقتصادی  -  ایسنا 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------