خبر جدید وزیر کار از حذف یارانه و ارائه سبد کالا



اخبار,اخباراقتصادی,یارانه ها

وزیر کار با بیان اینکه هر ماه از تعداد یارانه بگیران کم می‌شود، گفت: اطلاعات ۴۰۰ هزار نفر برای حذف از دریافت یارانه نقدی از این ماه به بعد در دست بررسی است.

  علی ربیعی با بیان اینکه من مسئول دادن یارانه نیستم بلکه مسئول حذف یارانه ام، گفت: یارانه ها به موقع پرداخت می شود و جای نگرانی نیست و ما هم حذف بخشی از یارانه بگیرها را آرام و به موقع انجام می دهیم و هر ماه از یارانه بگیرها کاسته می شود.

وزیر کار با بیان اینکه هر ماه سبدی آورده می شود که از داخل آن با حضور کارشناسان عده ای که مستحق حذف هستند، استخراج می شوند، تصریح کرد: سبدی که این ماه آورده شده، نزدیک به ۴۰۰ هزار نفر است که باید افرادی که مستحق گرفتن یارانه نیستند، از میان آنها حذف شوند.

به گزارش مهر، یارانه نقدی آبان ماه (به ازای هر نفر ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان) ساعت ۲۴ سه شنبه به حساب سرپرستان خانوار واریز و قابل برداشت می شود.

ربیعی با اشاره به ارائه سبد کالا برای اقشار ضعیف گفت: ارائه این سبد برای افرادی است که نظام پرداخت مشخص دارند اما معاون اول رئیس جمهور تاکید داشت که برای اقشار ضعیف جامعه نیز این سبد در نظر گرفته شود.

وی ادامه داد: هم اکنون این سبد به کارمندان رسمی تعلق می گیرد و در گام بعدی به مستمری بگیرهای کارگری ارائه خواهد شد.

وزیر کار با بیان اینکه مطابق برنامه برای افراد غیر حقوق بگیر نیز این سبد پیش بینی شده است، گفت: برنامه ما این است که اقشار ضعیف جامعه از این طرح استفاده کنند.

ربیعی افزود: در بحث سبد کالا به منابع بانکی محدود نخواهیم بود و با با کارفرمایان نیز رایزنی خواهیم کرد تا خرید نسیه ای که خودمان تضمین پرداخت آن را خواهیم کرد، انجام شود. کارت اعتباری نیز برای خرید کالا پیش بینی شده و در ازای خرید از حقوق کارکنان کسر می شود.


 اخبار اقتصادی  -  مهر 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------