آخرین اخبار اقتصادی

اقتصاد ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ با بحران هایش چه خواهد کرد؟/ فقر امسال تشدید خواهد شد

یک اقتصاددان با بیان اینکه اقتصاد ایران در شرف سائوپائولویی شدن است، گفت: این سائوپائولویی شدن اقتصاد اتفاق افتاده و اکنون…

24ساعت مهلت برای استفاده از 400 میلیون لیتر بنزین



اخبار,اخبار اقتصادی,مهلت استفاده از بنزین 700 تومانی

مهلت استفاده از بنزین 700 تومانی در حالی در اولین روز آذر به پایان می‌رسد که برخی معتقدند در آخرین روز آبان مصرف به بالاترین میزان خود خواهد رسید.

در اواسط تابستان بود که وزارت نفت در تصمیمی، اقدام به برنامه‌ریزی برای تک‌نرخی کردن سوخت کرد. در این برنامه، دولت اعلام کرده بود که قصد دارد نرخ بنزین را واحد کند. بنزین تک‌نرخی که باید با نرخ یک هزار تومان عرضه شود، باید از اواخر تابستان وارد چرخه سوخت می‌شد.


 با این حال، مصرف روزافزون و همیشگی تابستان، وزارت نفت را به این مرحله کشاند که مهلت استفاده از بنزین 700 تومانی را دو ماه تمدید کند تا مصرف‌کنندگان تا انتهای آبان ماه فرصتی را برای مصرف بنزین قبلی داشته باشند که در کارت‌های سوخت داشتند.

در این میان، واحد شدن نرخ بنزین تحت عنوان بنزین تک نرخی مساله‌ای است که همواره از سوی وزارت نفت پیگیری می‌شده است. دولت قصد دارد با این کار، مدیریت قیمت سوخت را در دست بگیرد و به اذعان خود، بخشی از قاچاق را کاهش دهد.

چقدر بنزین 700 تومانی باقی مانده است؟
آن‌طور که اخیرا ناصر سجادیT مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی اعلام کرده است، هنوز 400 میلیون لیتر بنزین 700 تومانی در کارت‌های سوخت باقی مانده که در این یک روز باقی مانده از ماه آبان، قابل استفاده است و از فردا، سوخت می‌شود و دیگر قابل استفاده نیست.

هرچند آن‌طور که محاسبات نشان می‌داد، بنزین 700 تومانی می‌توانست بسیار زودتر از این مصرف شودT چرا که با توجه به میزان مصرف روزانه بنزین که در تابستان افزایش یافته بود، پیش‌بینی می‌شد که بنزین 700 تومانی قبل از آبان تمام شود.

با این حال، هنوز 400 میلیون لیتر بنزین در باک خودروها باقی است. البته کمی قبل نیز برخی خبرها حاکی از آن بود که ذخایر استراتژیک بنزین با کاهش روبرو بوده است. هرچند که این کاهش یا افزایش هیچ گاه از سوی کارشناسان تایید نشد چرا که برخی شواهد نشان از‌آن داشت که با وجود اعلام کاهش در این ذخایر، میزان مورد نیاز برای بنزین روزانه، بیشتر از میزان قبلی است.

در این میان، باقی ماندن 400 میلیون لیتر بنزین در باک‌های خودرو، این احتمال را به میان می‌آورد که مصرف سوخت در آخرین روز آبان ماه که آخرین مهلت استفاده از این بنزین 700 تومانی است، به یک رکورد نزدیک شود.


 اخباراقتصادی  -  اقتصادی  نیوز 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------