آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

افزایش ۴ برابری قیمت گوشت،۳ برابری قیمت برنج ، ۳/۵ برابری ماهی و ۳ برابری تخم‌مرغ در دو سال

با وجود رشد شدید قیمت‌ها، در سال جاری با شنیدن خبر سیاست‌های انبساطی این احتمال وجود دارد که تورمی بیش از آنچه در سال‌های…

دولت احمدی نژاد به جای پاسخ دادن فیلم پخش می کردند



اخبار,اخباراقتصادی, قيمت نفت


 با اينكه بيش از دو سال از عمر دولت دهم مي‌‌گذرد اما هنوز انتقادات به عملكرد آنها ادامه دارد و دليلش هم اين است كه تخلفات و اشكالات كارشان به‌طور روزمره نمايان و آشكار مي‌شود. نبايد فراموش كردحزب اعتدال و توسعه حزبي است كه تعدادي از دولتمردان درآن عضويت دارند و از همين رو از تخلفات دولت قبل بيشتر اطلاع پيدا مي‌كنند كه دکتر مرتضي بانك هم درهمين راستا گام بر مي‌دارد. ديروز معاون كل نهاد رياست‌جمهوري گفت: دولت قبل هرجا كه دوست داشت به قانون عمل مي‌كرد و هر جا كه دوست نداشت به جاي پاسخ دادن در مجلس فيلم پخش مي‌كرد. مرتضي بانك اظهار كرد: لازمه حركت رو به رشد جامعه، ظرفيت‌سازي و بهره‌گيري از توان موجود در كشور است.

 

دبير اجرايي حزب اعتدال و توسعه گفت: دولت سازندگي موفق شد با استفاده از 30 ميليارد دلار و فروش نفت هشت دلاري، زيرساخت‌هاي لازم براي كشور از جمله آب، برق، سد و راه را تامين كند و پس از آن نيز دولت اصلاحات با ظرفيت‌هاي مشابه دولت سازندگي، اقتصاد كشور را به نقطه مطلوبي سوق داد ولي پس از آن دولت‌های نهم و دهم همه آنچه را كه ديگران ساخته بودند نابود كرد و با وجود در اختيار داشتن 800 ميليارد دلار پول و فروش نفت 120 دلاري مشكلات عديده‌اي را براي دولت يازدهم به ارث گذاشت. بانك افزود: امروز دولت يازدهم با مشكلات عديده‌اي دست و پنجه نرم مي‌كند، از يك سو كاهش قيمت نفت تا 38 دلار و برخي از تندروي‌ها و كندروي‌ها باعث شده تا دولت مجبور شود كه كارها را از اول آغاز كند. وي افزود: دولت تدبير و اميد براي دستيابي به اهداف اقتصادي خود به بستر‌سازي لازم نياز داشت كه مهم‌ترين آن ساماندهي وضعيت اقتصادي كشور در حوزه داخلي و خارجي بود.

 

بانك اظهار كرد: مهم‌ترين سياست داخلي دولت ايجاد همدلي، هماهنگي، هم نظري و تعادل در فعاليتهاي مختلف و جلوگيري از تضاد و تفرقه بين اجتماع مردم بود كه اين امر با ايجاد اميد و پرهيز از ايجاد اختلاف به وجود آمد. معاون كل نهاد رياست‌جمهوري گفت: در حوزه خارجي نيز دولت بايد زمينه مشاركت بخش‌هاي مختلف اقتصادي و بهره‌گيري از امكانات خارجي را فراهم مي‌كرد تا با سرمايه و هنر داخلي و بهره‌گيري از منابع موجود، از ظرفيت‌هاي موجود در جهت تحقق اقتصاد مقاومتي مد نظر مقام معظم رهبري استفاده كند. وي اظهار كرد: امروز دولت موفق شده تا آرامش لازم را در سياست خارجي بحران زده كشور كه به دليل تحريم‌هاي و قطعنامه‌هايي كه ايران را در معرض تهديد دائمي قرار داده بود به وجود آورد، شرايط بحراني كه هيچ كشوري حاضر نبود در اقتصاد ايران مشاركت داشته باشد.

 

بانك با اشاره به در پيش بودن انتخابات مجلس گفت: يقينا آرايش سياسي انتخابات رياست‌جمهوري در سال 92 در انتخابات سال 94 نيز خود را نشان خواهد داد و اين امر با همراهي و همگرايي بيشتر دولت و مجلس مي‌تواند آينده بهتري را براي پيشرفت كشور به همراه آورد. دبير اجرايي حزب اعتدال و توسعه ايران گفت: براي قوام دموكراسي در ايران چاره‌اي جز تحزب وجود ندارد. وي اظهار كرد: شايد برخي از گروه‌ها با استفاده از امكانات فرعي و امكاناتي كه از حوزه قدرت در اختيار دارند بتوانند توفيق بيشتري به دست آورده و حركات خود را ساماندهي كنند ولي با وجود ابهام در فعاليت‌هاي سياسي و تركيب خود، با امكانات موجود فضاي مناسبي را فراهم و خود را به نحوي به جامعه تحميل كنند.

 

بانك ادامه داد: در صورتي كه ديگر احزاب اين امكانات را در اختيار ندارند، بايد با برنامه همراه باشند تا بتوانند در حوزه‌هاي سياسي و اجتماعي تحرك مناسب را در جامعه به وجود آورند.

 

 اخباراقتصادی  -  آرمان 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------