آخرین اخبار اقتصادی

وضعیت اقتصاد در ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

قدرت خرید مردم در قیاس با زمان جنگ ۲۳۷ واحد عقب است

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: تصور غلط در ایران این است که دستمزد عامل اصلی تورم است. بدون اینکه بدانیم فقط نقشی…

بزرگان نفتي جهان در راه ايران



اخبار,اخبار اقتصادی,مذاکرات نفتی با ایران

شرکت توتال یکی از شرکت های نفتی است که مذاکرات نفتی گسترده ای با ایران انجام داده و شرکت انی هم مایل به سرمایه گذاری در بخش نفت و گاز ایران است. شرکت هایی مانند شل، توتال و لوک اویل هم اعلام کرده اند مایل هستند در بخش های تخصصی در صنعت نفت ایران و توسعه آن همکاری کنند.

بلومبرگ نوشت: همزمان با شروع پروژه هایی به ارزش چند میلیارد دلار در بخش نفت ایران، بزرگان نفتی جهان در کشور صف بسته اند.

به گزارش «انتخاب»، همزمان با شروع پروژه های عظیم نفتی در ایران به ارزش سی میلیارد دلار، بزرگان نفتی جهان مانند توتال، رویال داچ شل و لوک اویل به همراه دیگر شرکت های بین المللی نفتی برای مشارکت در پروژه های نفت و گاز طبیعی ایران که دارنده چهارمین ذخایر بزرگ انرژی در جهان است تلاش می کنند.

شرکت توتال یکی از شرکت های نفتی است که مذاکرات نفتی گسترده ای با ایران انجام داده و شرکت انی هم مایل به سرمایه گذاری در بخش نفت و گاز ایران است. شرکت هایی مانند شل، توتال و لوک اویل هم اعلام کرده اند مایل هستند در بخش های تخصصی در صنعت نفت ایران و توسعه آن همکاری کنند.

بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت ایران هم گفته است شرکت های اروپایی و آسیایی مایل به همکاری و سرمایه گذاری در بخش نفت ایران هستند.

ایران در کنفرانسی دو روزه در تهران هفتاد پروژه در بخش نفت و گاز طبیعی خود ارائه کرد که ارزش آنها بیش از سی میلیارد دلار است. قرار است همه تحریم های اقتصادی و بانکی علیه ایران در اولین هفته ژانویه لغو شود. این تحریم ها ایران را در بخش تولید انرژی فلج کرده بودند.

«استفان میشل» رئیس بخش اکتشافات نفتی در شرکت توتال گفت ما علاقمند هستیم بعد از رفع تحریم ها علیه ایران به این کشور بازگردیم. وی افزود ما مدت های طولانی در ایران حضور داشته ایم و حوزه های خاص صنعت نفت ایران را می شناسیم.

ایران امیدوار است با دیگر اعضای کشورهای صادرکننده نفت یعنی اوپک درباره افزایش میزان تولید و صادرات نفت خود به توافق برسد.

معاون وزیر نفت ایران گفته است این کشور می تواند ماه مارس یا آوریل اولین قرارداد توسعه صنعت نفت خود را با شرکت های نفتی امضا کند. ایران قراردادهای بیست ساله را برای همکاری با شرکت های بین المللی نفتی ارائه کرده است. وی گفت شرکت های خارجی در گام بعدی باید بعد از انجام بررسی های لازم، شرکای داخلی خود را از میان شرکت های ایرانی انتخاب کنند. شرکت های خارجی برای فعالیت در بخش نفت ایران باید شرکایی را از میان شرکت های داخلی ایران انتخاب کنند و بر اساس قراردادها بیش از نیمی از فعالیت های مربوط به کارهای مهندسی و ایجاد زیرساخت های هر پروژه توسط شرکت های ایرانی انجام خواهد شد.

ایران پنجاه و دو طرح برای کشف و توسعه حوزه های گازی و همچنین هجده طرح ترکیبی برای توسعه حوزه های انرژی خود ارائه کرده است.

میزان صادرات نفت ایران در سال دو هزار و شش در پی اعمال تحریم ها، از روزانه دو میلیون و ششصد هزار بشکه به یک میلیون و چهارصد هزار بشکه رسید. تحریم های آمریکا علیه ایران باعث شده بود این کشور تنها بتواند روزانه حدود یک میلیون بشکه نفت خام به کشورهایی مانند چین، ژاپن، کره جنوبی، ترکیه و تایوان بفروشد.

 

 اخبار اقتصادی -  انتخاب 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------