آخرین اخبار اقتصادی

حقوق کارگران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

وزیر کار: از سال بعد مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند

وزیر کار اعلام کرد که از سال بعد مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند. به گزارش عصرایران، به این نتیجه رسیدیم که با ارسال…

بازار دلار به سقف خورد؟



 روز یکشنبه دلار با برخورد به سقف قیمتی، به قیمت نهایی روز شنبه بازگشت. شاخص بازار ارز که در مقطعی از روز، تحت‌تاثیر هیجان معامله‌گران غیررسمی به مرز 3700 تومان نزدیک شده بود و حتی در معاملات آتی سطوحی بالاتر را نیز تجربه کرده بود، در ادامه روز تحت‌تاثیر هراس و احتیاط معامله‌گران دوباره روی بهای 3660 تومان ایستاد. سکون قیمت نهایی در دومین روز هفته، سناریوهای آینده را با ابهام مواجه کرده است تا درحالی‌که عده‌ای انتظار افزایش دوباره قیمت را دارند، برخی از کاهش قیمت‌ها بگویند.

 در دومین روز هفته، روند صعودی دلار در آذرماه قطع شد تا اولین سکون این ارز در سومین ماه پاییز رقم بخورد. دلار که صبح یکشنبه تا آستانه قیمت 3 هزار و 680 تومان بالا رفته بود، به یکباره از اوج قیمت روزانه به زیر کشیده شد و نهایتا تا ساعت 3بعدازظهر به قیمت بسته شده روز شنبه یعنی3 هزار و 660 تومان بازگشت. به گفته فعالان بازار، پس از افزایش هیجانی ابتدای روز، تردید معامله‌گران در خرید ارز ضربه‌گیر رشد قیمت شد تا موتور افزایشی دلار پس از 4 رشد متوالی خاموش شود.

 

در واقع روز گذشته، نزدیک شدن قیمت به آستانه سطح 3 هزار و 700 تومانی موجب شد احتیاط معامله‌گران در خرید ارز افزایش یابد؛ اما پس از روند قیمتی روز یکشنبه، انتظارات دوگانه‌ای در بازار ارز راجع به آینده دلار شکل گرفته است. برخی اعتقاد به کاهش و برخی باور به افزایش قیمت دارند. بازار ساز ارزی نیز خبر از افزایش عرضه پس از پایان سال میلادی داده است که قیمت را به سهم خود تحت تاثیر قرار خواهد داد. روز یکشنبه همزمان با سکون دلار و اونس، سکه هزار تومان از ارزش خود را از دست داد و به قیمت 906 هزار تومان رسید.

افت از اوج
در دومین روز هفته، دلار معاملات خود را با قیمت 3 هزار و 678 تومان آغاز کرد که افزایشی 18 تومانی نسبت به قیمت بسته شده روز شنبه داشت. به گفته حاضران در بازار، افزایش نرخ حواله درهم در بازار دبی عامل اصلی این رشد بود. یکشنبه نرخ حواله درهم تا آستانه هزار تومان بالا رفت؛ اما با رسیدن دلار به محدوده 3 هزار و 680 تومان، احتیاط معامله‌گران در خرید ارز بیشتر شد تا مسیر قیمتی این ارز معکوس شود و نهایتا تا ساعت 3 بعدازظهر این ارز به قیمت 3 هزار و 660 تومان برسد.

 

برخی فعالان نوسانات روز یکشنبه را به روند طبیعی بازار نسبت دادند. به گفته آنها پس از چند روز افزایش قیمت، بازار یک اصلاح قیمتی را تجربه کرد و پس از این اصلاح، روند قیمتی دلار مشخص خواهد شد. با سکون روز یکشنبه، درباره آینده قیمتی این ارز توافق نظر وجود ندارد. برخی اعتقاد دارند پس از این سکون، دلار نفس تازه‌ای خواهد گرفت و با رشد بیشتر تقاضا به سطوح قیمتی جدیدی وارد خواهد شد؛ حال آنکه گروه دیگری باور دارند پس از پایان تقاضای زوار عتبات عالیات، از فشار تقاضای بازار کاسته خواهد شد و این ارز در مسیر کاهشی قرار خواهد گرفت.

پیش‌بینی رسمی
در این میان سیاست‌گذار ارزی کاهش قیمت پس از پایان سال میلادی را انتظار دارد. شنبه شب صمد کریمی، مدیر اداره صادرات بانک مرکزی عوامل افزایش نرخ ارز را مقطعی دانست و گفت: «پیش‌بینی می‌کنیم پس از آغاز سال میلادی جدید، عرضه ارز افزایش یابد و به نرخ‌های واقعی و متعادل تر در قیمت ارز برسیم.» وی یکی از عوامل اثرگذار در افزایش نرخ ارز را مرتبط به تغییرات رخ داده در بازارهای جهانی دانست و گفت: «رابطه یورو و دلار فرق کرده و افزایش تقاضای ارز، کاهش قیمت نفت و کاهش قیمت طلا هم موثر است؛ زیرا کسانی که طلا دارند طلاهای خود را تبدیل به ارز می‌کنند.» وی در آخرین بخش از سخنان خود تاکید کرد: «بانک مرکزی به هیچ عنوان درصدد تضعیف نرخ ارز نیست و سیاست ثبات در نرخ ارز را ندارد و معتقد به شناور بودن قیمت آن است.»

 

اخبار,اخبار اقتصادی,قیمت دلاروسکه

 

اخبار,اخبار اقتصادی,قیمت دلاروسکه


  اخبار اقتصادی  -  دنیای اقتصاد

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------