آخرین اخبار اقتصادی

حقوق کارگران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

وزیر کار: از سال بعد مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند

وزیر کار اعلام کرد که از سال بعد مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند. به گزارش عصرایران، به این نتیجه رسیدیم که با ارسال…

سریال گرانی گوجه فرنگی تکرار شد/ افزایش ۲ برابری قیمت؛ کیلویی ۵ هزار تومان



اخبار,اخبار اقتصادی,گوجه فرنگی‌

در حالی که هنوز چند ماه از ماجرای گوجه فرنگی‌های ۱۰۰ تومانی نمی‌گذرد، این بار شاهد افزایش ۲ برابری قیمت این محصول طی یک هفته و رسیدن قیمت به کیلویی ۵ هزار تومان در بازار هستیم.

  نوسان قیمت محصولات کشاورزی از جمله گوجه فرنگی سریال پایان نیافتنی است که هر سال تکرار می‌شود، این بار هم در حالی شاهد افزایش یکباره قیمت هستیم که هنوز ماجرای گوجه فرنگی 100 تومانی اسفند پارسال و فروردین امسال از یادمان نرفته است.

اواخر سال گذشته و اوایل امسال آنقدر گوجه فرنگی روی دست کشاورزان ماند و خریداری نداشت که دولت برای جبران ضرر و زیان کشاورزان، اقدام به خرید تضمینی این محصول کرد.

این نابسامانی‌ها و بی‌نظمی‌ها در بازار محصولات کشاورزی آن قدر اتفاق می‌افتد که در روزهای اخیر خبر امحای 1700 تن سیب‌زمینی خرید تضمینی شده را هم در لابلای آن می‌شنویم.

به هرحال پروسه تکراری ارزان و گران شدن محصولات کشاورزی ظاهرا گریبان گوجه فرنگی را رها نمی‌کند به طوریکه قیمت این محصول در بازار به حدود 2 برابر هفته قبل رسیده است.

* گوجه فرنگی 100 درصد گران شد
حسین مهاجران رئیس اتحادیه میوه و سبزی در مورد علت گرانی گوجه فرنگی به فارس گفت: بخشی از گوجه فرنگی فصل سرد سال از طریق گوجه‌های نگهداری شده در انبار تأمین می‌شود.

وی افزود: امسال به دلیل بارندگی‌ها بخشی از گوجه‌فرنگی‌هایی که باید برای رسیدن به انبار منتقل می‌شد، قابلیت انبارداری نیافت و بنابراین تولید این محصول کاهش یافت.

وی با بیان اینکه قیمت گوجه‌فرنگی نسبت به هفته قبل دو برابر افزایش یافته است، گفت: قیمت هر کیلوگرم گوجه فرنگی در بازار 4 تا 5 هزار تومان است.

مهاجران بیان داشت: تا 20 روز آینده با ورود گوجه فرنگی چابهار قیمت این محصول کاهش می‌یابد.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی بیان داشت: بخشی از گو‌جه فرنگی در حال حاضر از طریق شیراز و بخشی هم از طریق گلخانه‌ها تأمین می‌شود که کفاف بازار مصرف را نمی‌دهد.

* یک ماه دیگر گوجه فرنگی ارزان می‌شود
هادی بختیاری مقام مسئول در میدان مرکزی میوه و تره‌بار هم در مورد قیمت گوجه فرنگی اظهار داشت: افزایش قیمت گوجه فرنگی در فصل سرد سال کاملا طبعیی است.

وی با بیان اینکه این افزایش قیمت حدود 20 روز تا یک ماه به طول می‌انجامد، بیان داشت: قیمت گوجه فرنگی در میدان مرکزی میوه و تره‌بار حدود 2 برابر افزایش یافته است.

بختیاری تصریح کرد: در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم گوجه فرنگی انباری در بازار حدود 2 هزار تومان است.

وی بیان داشت: گوجه فرنگی بوته‌رس که نسبت به انباری مرغوب‌تر است در فصل سرد سال کمیاب‌تر است، و قیمت هر کیلوگرم آن در میدان مرکزی حدود 2500 تا 3500 تومان است.

این مقام مسئول در میدان مرکزی میوه و تره‌بار اظهار داشت: گوجه فرنگی گلخانه‌ها که از نظر کیفیت نسبت به دو نوع مذکور مرغوب‌تر است قیمت هر کیلوگرم آن به 4500 تومان رسیده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر گوجه فرنگی انباری از شیراز و گوجه فرنگی بوته رس از بندرعباس و جنوب کشور تأمین می‌شود.


  اخبار اقتصادی  -  فارس

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------