آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

خبر جدید دولت درباره حقوق امسال کارمندان

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور از افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارکنان دولت در سال جاری خبر داد. به گزارش خبرآنلاین، داوود منظور در…

با سود هر ماه اختلاس زنجانی چقدر سیب‌زمینی می‌شود خرید



اخبار,اخباراقتصادی ,سیاست‌های اقتصادی روحانی

 انتقادهای عجیب و سطح پایین از سیاست‌های اقتصادی روحانی

با سود هر ماه اختلاس زنجانی چقدر سیب‌زمینی می‌شود خرید

 حسن روحانی، رییس‌جمهور مستقر ایران یكی از ریشه‌دار ترین سیاستمداران در نظام جمهوری اسلامی ایران به حساب می‌آید. فعالیت طولاني او در شورای امنیت ملی ایران و مجلس قانونگذاری و روحانیت مبارز چهره‌ای چندوجهی از او ساخته است كه برآیند آنها شناخت دقیق از بالا و پایین و پشت و روی افراد و احزاف فعال در سپهر سیاست ایران است.

او برای انتخاب گروه اقتصادی خود ظرایف و نكات دقیقی را رعایت كرده است و این تیم اقتصادی تا امروز توانسته‌اند اقتصاد ایران را از فرو رفتن در باتلاق آماده شده به وسیله دولت‌های نهم و دهم دور نگه دارند و حتی تا حدودی باتلاق را خشك كنند. بدشانشی دولت یازدهم اما كاهش و حتی سقوط قیمت نفت در بازارهای جهانی بود كه البته نقش عربستان سعودی در این سقوط پررنگ بوده و هست.

دولت یازدهم همانند همه دولت‌های گذشته در تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری‌های اقتصادی بیش از هر چیز به مصالح كلی نظام می‌اندیشد و سپس تلاش دارد محبوبیت دولت سقوط نكند و سپس راهی برای فرار از معركه‌های سیاسی جستجو كند و به همین دلیل امكان سیاستگذاری استراتژیك را از خود سلب می‌كند و به همین دلیل اشتباه نیز می‌كند.

اما این دوفت نسبت به دولت‌های نهم و دهم و حتی دولت اول اصلاحات، اشتباه استرتژیك كمتری كرده است. یكی از دلایل اینكه دولت یازدهم اشتباه استراتژیكی كمتری داشته است سطح انتقادها از كارنامه اقتصادی دولت است. در روزهای اخیر و اتفاقا طرفداران سرسخت محمود احمدی‌نژاد كه توانست ۷۰۰ میلیارد دلار درآمدنفت را به ناكارآمدی تمام هدر دهد امحای سیب زمینی توسط دولت را به مثابه یك خطای بزرگ در بوق كرده است و می‌خواهد دولت را ناكارآمد جلوه دهد و یا اینكه اعطای وام به خریداران خودرو را یك سیاست ناكارآمد تلقی كند.

در صورتی كه هر كیلو سیب زمینی قیمتی معادل ۲ هزار تومان داشته باشد هر تن سیب زمینی قیمتی معادل ۲ میلیون تومان و قیمت ۱۷۰۰ تن سیب زمینی دفن شده روی هم حدود ۴ میلیارد تومان خواهد شد. بدترین حالت اگر این باشد كه دولت رقمی معادل همین رقم خسارت دهد و سیب زمینی وارد كند با محاسبه قیمت هر دلار معادل ۴ هزار تومان رقم دلاری ارزش سیب زمینی دفن شدن ۴ میلیون دلار می‌شود.

منتقدان دولت هدر دادن ۴ میلیارد تومان را می‌بینند، اما ۱۰ هزار میلیارد تومان پولی كه ۲ سال است نزد زنجانی مانده و فقط سود ماهانه آن با نرخ ۲۰ درصد رقمی بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان می‌شود را نمی‌بینند یا به اندازه سیب زمینی به آن توجه نمی‌كنند. با سود یك ماه مورد اتهامی زنجانی می‌تواند صد میلیون كیلو سیب زمینی خرید.

 

اخبار اقتصادی  -  ساعت 24

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------