آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

افزایش ۴ برابری قیمت گوشت،۳ برابری قیمت برنج ، ۳/۵ برابری ماهی و ۳ برابری تخم‌مرغ در دو سال

با وجود رشد شدید قیمت‌ها، در سال جاری با شنیدن خبر سیاست‌های انبساطی این احتمال وجود دارد که تورمی بیش از آنچه در سال‌های…

قیمت مرغ کاهش یافته اما چرا؟



اخبار,اخباراقتصادی, قیمت مرغ

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی صنعتی استان کرمانشاه گفت: جوجه ریزی گسترده مرغداری‌ها دلیل اصلی افت قیمت مرغ است و این شرایط هم به ضرر تولیدکنندگان و هم مصرف کنندگان است.

بهمن احمدی در گفت‌وگو با (ایسنا)، منطقه کرمانشاه، با بیان اینکه در تعادل نبودن بین عرضه و تقاضا موجب کاهش قیمت مرغ شده است، افزود: دلال‌ها و افراد سودجو از فرصت استفاده کرده و مرغ را با قیمت خیلی پایین از مرغداران می‌خرند.

وی این شرایط را باعث ضرر مرغداران و مصرف‌کنندگان دانست و گفت: در حال حاضر شاهدیم به دلیل جوجه ریزی همزمان مرغداران و ورود همزمان آنها به بازار، قیمت مرغ افت کرده و تولیدکنندگان متضرر شدند. این امر سبب شده به دلیل نداشتن نقدینگی توان جوجه ریزی خود را در دوره بعد از دست بدهند که همین امر سبب کاهش تولید و افزایش قیمت مرغ می‌شود.

احمدی تصریح کرد: در حال حاضر هر کیلو مرغ در کنار درب کشتارگاه از مرغداران با قیمت کیلویی حدود 3200 تومان خریداری می‌شود، در حالیکه هزینه تولید برای تولیدکننده 4200 تومان تمام می‌شود.

وی با بیان اینکه از چند روز گذشته شرکت پشتیبانی امور دام اقدام به خرید مرغ از مرغداران کرده است، افزود: البته در خرید مرغ از مرغداران محدودیت وزنی وجود دارد و تنها مرغی از مرغداران خریداری می‌شود که وزن آن از یک کیلو و 800 گرم به بالا نباشد.

احمدی، تعداد کشتارگاه‌های مرغ استان را 9 کشتارگاه اعلام کرد و گفت: در حال حاضر هیچ کدام از کشتارگاه‌های استان خط مخصوص صادرات ندارند. به دلیل نبود کشتارگاه مجهز به خط صادرات مرغ، امکان صادرات مازاد مرغ تولیدی به خارج از کشور وجود ندارد، در صورت راه اندازی خط در یکی از کشتارگاه‌های استان مشکل مربوط به صادرات مرغ رفع می‌شود.

مدیر عامل اتحادیه مرغداران گوشتی صنعتی کرمانشاه با اشاره به فعال بودن سامانه جوجه ریزی از تمامی مرغداران خواست تا حتما به این سامانه مراجعه کرده و بر اساس برنامه‌های آن جوجه ریزی کنند، چراکه در این صورت کمتر در معرض نوسانات قیمت مرغ قرار می‌گیرند.

احمدی، هماهنگ بودن مرغداران با اتحادیه و برنامه‌های آن را در کاهش نوسانات قیمت مرغ اثرگذار دانست.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی صنعتی استان کرمانشاه، ظرفیت جوجه ریزی استان را در هر دوره 10 میلیون و 500 هزار قطعه دانست.

 

 اخبار  اقتصادی -  ایسنا 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------