آخرین اخبار اقتصادی

اقتصاد ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ با بحران هایش چه خواهد کرد؟/ فقر امسال تشدید خواهد شد

یک اقتصاددان با بیان اینکه اقتصاد ایران در شرف سائوپائولویی شدن است، گفت: این سائوپائولویی شدن اقتصاد اتفاق افتاده و اکنون…

دستمزد کارگران یک هفته هم دوام نمی آورد/دولت جمعیت چندشغله‌ها را کاهش دهد



اخبار,اخباراقتصادی, دستمزد کارگران

دبیر کانون عالی انجمن های صنفی کارگران با اشاره به اینکه دولت باید با تقویت قدرت خرید مردم فرصت های مشاغل دوم و سوم را برای جوانان جویای کار آزاد کند گفت: دستمزدی که کارگران در حال حاضر می‌گیرند یک هفته هم دوام نمی آورد.

هادی ابوی در گفت‌وگو با تسنیم، درباره علت گرایش مردم به شغل دوم گفت:در شرایط فعلی زندگی‌ها‌ به قدری سخت شده که تعداد افراد شاغل در بسیاری از خانواده‌ها به بیش از یک نفر افزایش پیدا کرده تا جایی که حتی زنان خانه نیز پا به پای مردان برای گذران زندگی کار می‌کنند.

 وی افزود: یکی از توجیهاتی که در مورد اشتغال افراد دو شغله و بعضاً سه شغله می‌شنویم این است که از تجارب آنها در کار استفاده می‌شود. در حالی که علت اصلی تأمین معیشت زندگی است.  اما وقتی به بحران بیکاری در کشور نگاه می‌کنیم ضرورت دارد که ساماندهی دو شغله‌ها صورت گیرد. دولت باید با تقویت قدرت خرید مردم راهکاری بیاید تا فرصت‌های مشاغل دوم و سوم برای جوانان جویای کار آزاد شود. حقوق و دستمزدی که کارگران با شرایط فعلی می گیرند یک هفته هم دوام نمی آورد و تنها صرف هزینه‌های خوراک، ایاب و ذهاب،‌ تحصیل و مسکن آنها می‌شود.

دبیر کانون عالی انجمن های صنفی کارگران اظهار داشت: بالا بردن سن بازنشستگی یکی از عوامل موثر بر پدیده دو شغله بودن است چرا که فرد بازنشسته بعد از 30 سال کار و تلاش باید به گونه‌ای زندگی کند که در دوران فراغت از کار نیازی به رفتن مجدد بر سرکار نداشته باشد اما بر خلاف تصور، خرج و مخارج و هزینه‌های افراد بازنشسته به مراتب بیشتر از دوران کار است و اغلب برای تأمین هزینه‌های زندگی و درمان، شغل دومی برای خود انتخاب می کنند.

 ابوی گفت: انجام چند شغل توسط یک فرد باعث  گرفتن فرصت‌های شغلی از افراد فاقد کار می شود و به گسترش بیکاری دامن می‌زند.دولت‌ها باید با اتخاذ سیاست‌هایی راه‌کار مناسب برای حمایت و صیانت از نیروی کار داشته باشد تا پدیده دو شغله و چند شغله بودن در جامعه کمرنگ شود .

وی گفت: بسیاری از جوانان جویای کار و فارغ التحصیلان دانشگاهی به دنبال کار مناسب با حقوق مکفی هستند.این در حالی است که افراد شاغل در شرایط فعلی مجبورند برای تأمین معیشت خود و خانواده‌هایشان به کارهای موقتی و پاره‌وقت روی بیاورند و کارهای تمام وقت معمولاً در اختیار افراد دو شغله قرار می گیرد.


 اخباراقتصادی - تسنیم 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------