آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

گزارش‌ها از افزایش بهای نفت در پی اخبار حمله به اهدافی در ایران

همزمان با انتشار گزارش‌ها از انفجار در اصفهان، شبکه خبری سی‌ان‌ان گزارش داده است که قیمت نفت ۴ درصد افزایش پیدا کرده است. به…

اَپل کاربران ایرانی را تحریم کرد



اخبار,اخبار اقتصادی,شرکت اپل

 اپل ازجمله شرکت‌های آمریکایی است که به علت پیروی از قوانین آمریکا، مجبور به تحریم ایران شده بود. اما انتخابات سال ٩٢ و روند رو به پیشرفت مذاکرات هسته‌ای سبب شده بود در ٣٠ می برابر ٩ خرداد ٩٣، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی آمریکا مجوز عمومی D را برای ایران صادر کند.

با توجه به این مجوز صادرات نرم‌افزار، سخت‌افزارهای مشخص و سرویس‌های خاص به صورت مستقیم یا غیرمستقیم از آمریکا یا هر جای دیگر به ایران برای استفاده افراد عادی در ایران بلامانع است. در این زمینه بعضی از محصولات اپل نیز جای می‌گیرند. اپل نیز به صورت مجزا در این صفحه به این موضوع پرداخت. این اقدام نوید‌دهنده این بود که اپل، به‌عنوان بزرگ‌ترین شرکت گوشی‌سازی آمریکا، این تحریم‌ها را برداشته است و در پی آن چه رویکردی را برای ایران در نظر می‌گیرد و چه زمانی کاربران ایرانی می‌توانند بدون دغدغه از محصولات روز دنیا به‌راحتی استفاده کنند.

 

وال‌استریت ژورنال نیز در گزارشی نوشت: اپل در پی عرضه محصولات خود در ایران است و به‌زودی شاهد بازشدن راه‌ها برای رسیدن محصولات بی‌نظیر اپل به کشورمان خواهیم بود. درنهایت انتظار بر این بود که با اقدام اپل، کاربران ایرانی با پیغام ۱۰۰۹ روبه‌رو نشوند. اما به نظر می‌رسد اقدام اپل چندان بادوام نبود و با وجود اینکه ایرانی‌ها در یک سال گذشته با اخبار حاکی از گشایش اقتصادی و رفع تحریم‌های اروپایی و آمریکایی مواجه هستند، شرکت آمریکایی اپل به‌تازگی با آغاز تحریم جدید، دسترسی کاربران ایرانی به برنامه‌های تازه را کاملا قطع کرد. درواقع اپل در حالی امکان استفاده از نرم‌افزارهای اپ‌استور را برای ایرانی‌ها محدود کرده که اواخر سال گذشته با توجه به ضریب نفوذ بالای آیفون در ایران، دست از این رفتار توهین‌آمیز خود برداشت تا شاید با این کار زمینه‌ای برای حضور گسترده‌تر در بازار کشورمان برای شرایط پساتحریم داشته باشد.

 

محدودیت در دسترسی به سرویس‌های اپل از طریق نمایش Error Code ۱۰۰۹ روی نمایشگر گوشی یا تبلت قابل مشاهده است اما این کار نه‌تنها شامل ایران، بلکه کشورهای بسیاری نظیر لبنان، فلسطین، سوریه و... نیز در دسترسی به سرویس‌های اپل محدود شده‌اند. بنابراین امکان دانلود نرم‌افزار و اپلیکیشن‌های مورد نیاز و ضروری برخی کاربران درحال‌حاضر وجود ندارد. همچنین گفته شده اپل چندی پیش و پس از ارائه نسخه ٩ سیستم‌عامل IOS نیز با اعمال قوانین سخت‌گیرانه‌ای درباره توسعه‌دهندگان (نویسندگان برنامه) فعالیت تمام همراه بانک‌های ایرانی که با واسطه به کاربران محصولات اپل در ایران سرویس‌دهی می‌کردند را غیرفعال کرد.

 

در نتیجه حذف برنامه‌های اینترنت‌بانک ایرانی روی اپ‌استور، هم‌اکنون دسترسی به خدمات موبایلی برای مشتریان بیش از ٣٠ بانک و مؤسسه مالی اعتباری ایران کاملا غیرممکن شده است. رویکردی که به‌تازگی اپل در پیش گرفت سبب شد کاربران ایرانی برای دسترسی به نرم‌افزارهای اپ‌استور، از روش‌های دورزدن استفاده کنند. بسیاری از کاربران آیفون با توجه به این تحریم‌ها، در سال‌های گذشته VPN را راه‌حل فرار و دورزدن تحریم‌ها دانستند و هرچند شاید توصیه استفاده از VPN مناسب نباشد، اما یکی از راه‌های گریز به حساب می‌آید.

 

هر چند استفاده از وی‌پی‌ان سرعت را به شکل‌ چشمگیری کاهش می‌دهد، اما کاربران IOS می‌توانند با اتصال به VPN، برنامه مورد نظر خود را از مارکت اپل انتخاب کرده و دانلود را انجام دهند. به محض شروع دانلود، ارتباط با وی‌پی‌ان را قطع کنید تا کندی سرعت به حالت اول بازگردد و ادامه دانلود را انجام دهید. شناسایی IPهای ایران توسط سرورهای اپل موجب می‌شود به بانک اطلاعاتی مختص ایران که در شرایط تحریم است، منتقل شوید اما اگر آدرس IP با استفاده از سرورهای VPN تغییر داده شود، سرور میزبان اپل قادر به شناسایی آدرس اصلی نیست و امکان استفاده از خدمات را فراهم می‌کند.


 اخباراقتصادی  - شرق 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------