آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

چشم‌انداز کاهش رشد اقتصاد ایران با رصد بانک جهانی

درحالی که دولت سیزدهم ماه‌هاست روی رشد بالای اقتصای در دو سال تازه سپری شده نسبت به سال‌های پیش از آن افتخار می‌کند، بانک…

نرخ بلیت قطارها به روال سابق بازگشت



اخبار,اخباراقتصادی  ,نرخ بلیت قطارها

براساس مصوبه تیرماه امسال ستاد هدفمندسازی یارانه ها، نرخ خدمات حمل و نقل ریلی مشمول قیمت گذاری است از این رو افزایش این نرخ باید با تصمیم این سازمان و کارگروه تنظیم بازار انجام شود؛ لذا افزایش قیمت بلیت قطارها تخلف است و با آن برخورد می شود.

مدیر روابط عمومی سازمان حمایت از مصرف کنندگان وتولیدکنندگان اعلام کرد: براساس مصوبه تیرماه امسال ستاد هدفمندسازی یارانه ها، نرخ خدمات حمل و نقل ریلی مشمول قیمت گذاری است از این رو افزایش این نرخ باید با تصمیم این سازمان و کارگروه تنظیم بازار انجام شود؛ لذا افزایش قیمت بلیت قطارها تخلف است و با آن برخورد می شود.

به گزارش ایرنا، معاون مسافربری شرکت راه آهن هفته گذشته از افزایش 10 تا 15 درصدی نرخ بلیت قطارها در برخی مسیرها خبر داد و گفت این تصمیم از 25 آذرماه اجرایی می شود.

وی دلیل این اقدام را افزایش هزینه های شرکت های ریلی بیان کرد و گفت براین اساس شرکت راه آهن کشور با درخواست افزایش قیمت ها در برخی از مسیرهای ریلی موافقت کرده است.

«غلامرضا کاوه» مدیر روابط عمومی سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، به برخورد با شرکت ها و دفاتری که دیروز(چهارشنبه 25آذرماه) نسبت به افزایش نرخ بلیت قطارها اقدام کرده اند اشاره کرد و افزود: براساس مصوبه ستاد هدفمندسازی یارانه ها، نرخ خدمات حمل و نقل ریلی مشمول قیمت گذاری است.

وی افزود: از این رو افزایش این نرخ باید با تصمیم این سازمان صورت گیرد.


وی ادامه داد: حداکثر افزایش نرخ از سوی این سازمان برای خدمات حمل و نقل ریلی 6 درصد است و بیش از آن با تصمیم کارگروه تنظیم بازار صورت می گیرد.

وی با تاکید بر اینکه تاکنون هیچ مجوزی از سوی سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و کارگروه تنظیم بازار برای افزایش نرخ بلیت قطارها ابلاغ نشده است، افزود: دیروز(چهارشنبه) در گشت های وی‍ژه بازرسی این سازمان و شعب سیار سازمان تعزیرات حکومتی در محل های فروش بلیت قطار، ضمن برخورد با تخلفات احتمالی، دفاتر و شرکت های فروش بلیت متعهد به توقف افزایش قیمت شدند.

به گفته کاوه، شرکت ها و دفاتر فروش بلیت همچنین متعهد شدند مبالغ اضافی دریافتی از مسافرانی که بلیت را با نرخ جدید خریداری کرده اند، بازگردانند.

مدیرروابط عمومی سازمان حمایت از تولید کنندگان و مصرف کنندگان یادآورشد: ستاد هدفمندسازی یارانه ها به سازمان حمایت تفویض اختیار کرده که بخش تولید یا خدمات، براساس افزایش هزینه های تاثیرگذار در قیمت نهایی، درخواست افزایش قیمت کنند.

وی افزود: بنابراین این سازمان بعد از دریافت مدارک از حوزه درخواست کننده و بررسی مستندات برای افزایش قیمت، در صورت به نتیجه رسیدن، حداکثر تا 6 درصد مجوز افزایش نرخ را می دهد.

کاوه گفت: اگر درخواست افزایش قیمت بیش از 6 درصد باشد، مدارک و مستندات توسط سازمان حمایت بررسی و برای اتخاذ تصمیم نهایی، به کارگروه تنظیم بازار اعلام می شود.
وی تاکید کرد که افزایش خدمات ریلی بدون مجوز سازمان حمایت و کارگروه تنظیم بازار تخلف است و اعمال قانون می کنیم.

وی گفت: گزارش این رخداد مبنی بر عدم تمکین و افزایش غیرقانونی نرخ خدمات حمل و نقل ریلی را به مراجع ذیصلاح ارسال شده است.


کاوه افزود: مردم هرگونه افزایش قیمت را با شماره تلفن 124 گزارش دهند تا به صورت ویژه رسیدگی شود.

 

 اخبار اقتصادی - ایرنا 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------