آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

بهار امسال با افزایش قیمت خودرو آغاز شد/ رشد بهای خودروهای داخلی به طور میانگین ۴۷میلیون تومان بود

بررسی بازار خودرو از ابتدای فروردین تاکنون نشان می‌دهد سال ۱۴۰۳ با تلاطم بازار آغاز شده است. به گزارش خبرآنلاین، این دومین…

چه نوع آپارتمان‌هایی طی سه روز گذشته معامله شد؟(جدول)



مشاوران املاک مسکن می‌گویند: بخش زیادی از متقاضیان خرید در این بازار به دنبال واحدهای نوساز یا حداکثر با عمربنای 5 ساله هستند.

 آخرین گزارش رسمی بانک مرکزی از تحولات بازار مسکن نیز این گفته را تایید می‌کند. براساس این گزارش در آبان ماه 3/ 55 درصد از مجموع معاملات بازار مسکن پایتخت را آپارتمان‌های نوساز تا پنج سال ساخت تشکیل داده‌اند. پس از آن بیشترین حجم معاملات خرید و فروش ملک به آپارتمان‌های 11 تا 15 ساله مربوط می‌شود که سهم 4/ 16 درصدی از معاملات آبان ماه سال جاری داشته‌اند.

البته این در حالی است که گزارش بانک مرکزی نشان می‌دهد اگرچه خرید و فروش آپارتمان‌های نوساز تا 5 سال بیشترین سهم معاملات را به خود اختصاص داده‌اند، اما این سهم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته یعنی آبان ماه سال 93 معادل 2/ 1 درصد کاهش داشته است.

مشاوران املاک در مناطق مختلف شهر تهران با تایید این موضوع مهم‌ترین علت سقوط معاملات خریدوفروش نوسازها در بازار مسکن پایتخت را به افت قابل توجه روند تکمیل واحدهای نیمه‌کاره در سه ماه اول امسال مربوط می‌دانند. به گفته آنها چون روند تکمیل ساختمان‌های نیمه‌کاره طی یک‌سال اخیر تحت تاثیر رکود ساخت‌وساز، به شدت افت کرده ورودی نوسازها به بازار مسکن با کاهش مواجه شده است در نتیجه فروش نوسازها در بازار معاملات خرید و فروش هم به نسبت سال قبل، با افت محسوس همراه شده است. از سوی دیگر سازندگان و فروشندگان واحدهای نوساز به امید افزایش قیمت، از عرضه آپارتمان‌های نوساز خود به بازار فروش، خودداری می‌کنند.

جدول ستون نبض بازار امروز به معرفی واحدهای فروش رفته نوساز طی سه روز کاری گذشته (سه‌شنبه، چهارشنبه و پنج‌شنبه) در مناطق مختلف تهران اختصاص دارد. ارزان ترین آپارتمان نوساز فروش رفته در این مدت مربوط به واحدی 53 متری در محدوده خیابان 17 شهریور است که مترمربعی 2 میلیون و 200 هزار تومان فروخته شده است. در میان آپارتمان‌های نوساز فروش رفته طی این سه روز نیز آپارتمان 364 متری در خیابان جردن مترمربعی 16 میلیون و 200 هزار تومان فروخته شده که به‌عنوان گران‌قیمت‌ترین آپارتمان نوساز در این سه روز ثبت شده است.
 

اخبار,اخباراقتصادی,,معاملات مسکن

اخباراقتصادی  -  دنیای اقتصاد 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------