آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

بهار امسال با افزایش قیمت خودرو آغاز شد/ رشد بهای خودروهای داخلی به طور میانگین ۴۷میلیون تومان بود

بررسی بازار خودرو از ابتدای فروردین تاکنون نشان می‌دهد سال ۱۴۰۳ با تلاطم بازار آغاز شده است. به گزارش خبرآنلاین، این دومین…

مسكن قسطي جايگزين ليزينگ مسكن



اخبار,اخبار اقتصادی, بازار  مسکن

در حالي در يك ماه گذشته فروش قسطي مسكن از سوي انبوه‌سازان براي افزايش تقاضا مطرح شده كه همچنان موضوع راه‌اندازي مجدد ليزينگ مسكن در بانك مركزي و مجلس بلاتكليف نگاه داشته شده است.

حميدرضا ابدالي رئیس هیات مدیره کانون شرکت‌های لیزینگ در گفتگو با تابناک اقتصادی با اشاره به اينكه فروش قسطي مسكن در واقع همان كاري است كه شركت‌هاي ليزينگ انجام مي‌دادند، توضيح داد: تفاوت طرح فروش قسطي با كار شركت‌هاي ليزينگ آن است كه شركت‌هاي ليزينگ آورده اوليه را خود تامين كرده و نيازي به تامين مالي از سوي متقاضي نيست اما در بحث فروش قسطي مسكن متقاضي خريد بايد آورده اوليه داشته باشد.

او با اشاره به اينكه پيش از اين و تا قبل از ابلاغ آئين نامه ممنوعيت فعاليت ليزينگ مسكن، شركت‌هاي ليزينگ در عمل فروش اقساطي مسكن را برعهده داشتند، خاطرنشان كرد: در اين آئين‌نامه انجام فعاليت‌هاي فروش اقساطي مسكن توسط شركت‌هاي ليزينگ ممنوع شد اما همچنان واحدهاي اداري در خصوص مشاغلي چون دفتر وكالت، اسناد رسمي، دفتر پزشكان و اعضاي سازمان نظام مهندسي قابل فروش اقساطي هست و فقط واحدهاي مسكوني از اين طرح منفك شدند.

ابدالي اظهار كرد: پس از ارايه درخواست کانون شرکت‌های لیزینگ به بانك مركزي براي راه‌اندازي ليزينگ مسكن، مقامات اين بانك اجازه فروش اقساطي واحدهاي مسكوني را منوط به ارايه لايحه ليزينگ مسكن به مجلس دانستند ولي تاكنون خبري از جزئيات اين اقدام منتشر نشده است.

او افزود: شركت‌هاي ليزينگ با ساز و كار مشخص و قدرت تامين مالي و سود تعيين شده در ابتداي كار، فروش قسطي مسكن را برعهده داشتند؛ حال آنكه تعيين اين ساز و كارها براي انبوه‌سازان مشكل به نظر مي رسد، ضمن آنكه به نظر نمي‌رسد فروش اقساطي براي سازندگان مسكن مقرون به صرفه و قابل اجرا باشد.

 

  اخبار اقتصادی  -  تباناک

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------