تاریخ مصرف برنج‌های خبرساز پایان سال تمام می‌شود



اخبار,اخبار اقتصادی,واردات برنج

معاون وزیر جهادکشاورزی با بیان اینکه برنج‌های توزیع شده آلوده نبوده و وزارت بهداشت سلامت آنها را تایید کرده است، گفت: تمام برنج‌های ما تا پایان سال‌جاری تاریخ مصرف دارند.

علی قنبری در گفتگو با مهر درباره مباحث مطرح شده مبنی بر توزیع برنج‌های آلوده و تمدید تاریخ مصرف‌ این برنج‌ها، اظهارداشت: وزارت بهداشت در تمام انبارهای ما در سراسر کشور نماینده دارد که این نمایندگان از کلیه برنج‌های موجود در انبارها، نمونه برداری و نمونه ها را به آزمایشگاه مرجع این وزارتخانه منتقل می کنند.

وی با بیان اینکه مورد آزمایشگاه مذکور مورد تایید تمام مراکز بین المللی است، گفت: مسئولان مربوطه برنج‌ها را در این آزمایشگاه مورد آزمایش قرار می دهند و برای آن تاریخ مصرف تعیین می کنند.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران با اشاره به اینکه در حال حاضر برنج‌های ما دقیقا تا پایان سال‌جاری تاریخ مصرف دارند، درباره اسناد منتشر شده در برخی رسانه ها در این باره، افزود: در نامه ای که رسانه ها منتشر کرده بودند، گفته نشده که تاریخ انقضای برنج‌ها رو به اتمام است.

قنبری ادامه داد: در نامه اداره کل نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی گفته شده است تا زمانی که جواب آزمایشگاه  مرجع نیامده، برنج‌ها  اجازه توزیع ندارند، ضمن اینکه بعد از آماده شدن جواب آزمایش مربوطه این کالاها فروش رفته و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی اضافه کرد: حتی زمانی که قصد واردات برنج از خارج کشور را داریم، تا وقتی گواهی استاندارد، قرنطینه و غیره را نگیریم، اجازه ورود محصول به کشور را نمی دهند.

قنبری با بیان اینکه مساله تاریخ انقضا نیست، وزارت بهداشت برنج‌ها را آزمایش و سلامت آنها را تایید می کند و در صورتی که قابلیت مصرف نداشته باشند دستور امحای آنها را می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: وزارت بهداشت این برنج‌ها را آزمایش و بررسی و مجوز آنها  را تمدید کرده که بر همین اساس آنها تا پایان سال جاری تاریخ مصرف دارند.


  اخبار اقتصادی  -  مهر

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------