از تعرفه‌های پزشکی 95 چه خبر؟



اخبار,اخباراقتصادی,تعرفه‌های پزشکی

 قائم مقام وزیر بهداشت ضمن اشاره به پیشنهادات بودجه‌ای این وزارتخانه برای سال 95، از آغاز کارشناسی تعیین تعرفه‌های پزشکی سال 95 خبر داد و گفت: پیشنهاد وزارت بهداشت، اصلاح و بالا رفتن تعرفه‌ها با توجه به ملاحظات اقتصادی داخل کشور است.

دکتر ایرج حریرچی در گفت‌وگو با (ایسنا)، درباره پیشنهادهای وزارت بهداشت با توجه به تدوین لایحه بودجه سال 95، گفت: واقعیت این است که ما محدودیت دولت را درک می‌کنیم و به تعهد مدیریتی بالای مدیران ارشد دولتی اطمینان داریم.

وی افزود: با توجه به اظهارات اخیر رئیس‌جمهور، مطمئنیم که مدیران ارشد دولتی منابع لازم را برای ادامه طرح تحول نظام سلامت تأمین خواهند کرد.

حریرچی با بیان اینکه فکر نمی‌کنیم برای اقداماتی که در قالب اجرای طرح تحول نظام سلامت آغاز کرده‌ایم، مشکل مالی وجود داشته باشد، گفت: وزارت بهداشت پیشنهادهای خاصی مانند ایجاد منابع جدید برای مالیات بر مواد دخانی و کالاهای آسیب‌رسان را نیز برای لحاظ شدن در بودجه سال 95 ارائه کرده است که می‌تواند 11 هزار میلیارد درآمد داشته باشد.

آغاز کارشناسی تعرفه‌های 95

وی در پاسخ به اینکه با توجه به نزدیک شدن به اواخر سال 94 آیا کارشناسی برای تعیین تعرفه‌های پزشکی سال 95 آغاز شده یا خیر؟ گفت: در زمینه تعرفه‌ها کارهای کارشناسی آغاز شده و پیشنهاد وزارت بهداشت اصلاح و بالا رفتن تعرفه‌ها با توجه به ملاحظات اقتصادی داخل کشور از نظر تورم و... است، اما باید ببینیم چطور می‌توانیم در مجموعه دولت و بیمه‌ها کار را پیش بریم.

به گفته قائم مقام وزیر بهداشت، جزئیات این موضوع بعد از نهایی شدن منابع در اختیار، تقسیم‌بندی و اولویت‌بندی خواهد شد.

وی درباره برخی اظهارنظرهای سازمان‌های بیمه‌گر مبنی بر عدم لحاظ هر گونه رشدی در تعرفه‌های 95، گفت: بعید می‌دانم که سازمان‌های بیمه‌گر چنین اظهار نظری کرده باشند. چون قاعدتا با وجود شرایط تورمی در کشور، حتی اگر این تورم یک رقمی هم باشد، باز هم اصلاحاتی در تعرفه‌ها برای سال 95 نیاز است.


  اخبار اقتصادی  -  ایسنا 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------