آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

افزایش ۴ برابری قیمت گوشت،۳ برابری قیمت برنج ، ۳/۵ برابری ماهی و ۳ برابری تخم‌مرغ در دو سال

با وجود رشد شدید قیمت‌ها، در سال جاری با شنیدن خبر سیاست‌های انبساطی این احتمال وجود دارد که تورمی بیش از آنچه در سال‌های…

اجراي طرح رتبه بندي جايگاه‌هاي عرضه سوخت



اخبار,اخباراقتصادی,برندسازی جایگاههای عرضه سوخت

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی با بیان اینکه دستورعمل مربوط به طرح برندسازی جایگاههای عرضه سوخت در حال نهایی شدن است، گفت: نخستین برند جایگاههای عرضه سوخت تا پایان سال تشکیل و کار خود را در شهر اصفهان آغاز خواهد کرد. 

سید ناصر سجادی با تشریح جزئیات اجرای طرح برندسازی جایگاههای عرضه سوخت افزود: بررسیهای مربوط به طرح برندسازی پمپهای بنزین انجام شده و اکنون دستورعمل آن در مرحله نهایی شدن قرار دارد.

وی افزود: قرار است جلسه ای نیز در این هفته درباره چگونگی اجرای این طرح با وزیرنفت برگزار شود.

سجادی با بیان این که بخش مربوط به قیمت در این طرح نهایی نشده است، هدف از اجرای این طرح را ارتقای سطح خدمات در جایگاههای عرضه سوخت بیان کرد و گفت: در این طرح، شرکتها براساس خدماتی که به مشتریان ارائه می دهند، هزینه دریافت خواهند کرد.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی با بیان این که اجرای این طرح سبب ایجاد رقابت در میان جایگاهها می شود، اضافه کرد: جایگاه معمولی که خدمات زیادی ارائه ندهد، هزینه پایینی دریافت می کند اما جایگاههایی که کیفیت خدمات خود را بالا ببرند و رضایت مشتریان را جلب کنند، هزینه بیشتری را دریافت خواهند کرد.

سجادی درباره زمان اجرای این طرح ، گفت: دستورعمل این طرح در حال نهایی شدن است و پیش بینی می شود تا پایان سال اجرایی شود.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی افزود: البته این طرح به صورت تدریجی اجرا می شود و قرار نیست همه برندها یک شبه تشکیل شده و همه جایگاهها یکباره به این طرح بپیوند.

وی خاطرنشان کرد: اجرای کامل این طرح زمانبر است و تحویل درخواست تشکیل بِرند، بررسی و صدور مجوز به زمان نیاز خواهد داشت.

سجادی اضافه کرد: پس از نهایی شدن و ابلاغ آیین نامه، متقاضیان می توانند درخواست خود را مطرح کنند و در صورت داشتن شرائط لازم، مجوز فعالیت آنها صادر می شود.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی از تشکیل نخستین برند جایگاههای عرضه سوخت در شهر اصفهان خبر داد و گفت: این برند تا پایان سال در این شهر آغاز به کار می کند.

سجادی با بیان این که قرار است 40 پمپ بنزین تک سکو(کوچک) در زیرمجموعه یک برند در شهر اصفهان فعالیت کنند، افزود: این جایگاهها در قطعه زمین های کوچک ساخته شده اند.

وی ادامه داد: در تهران نیز برای ساخت جایگاههای تک سکو فراخوان داده شده و برنامه هایی برای اجرای این طرح در دست اجراست.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی درباره استقبال شرکتهای خارجی و بین المللی از این طرح گفت: تاکنون هیچ درخواستی ازجانب این شرکتها به شرکت ملی پخش ارائه نشده است.

سجادی ادامه داد: قیمت بنزین در ایران برای شرکتهای بین المللی جذابیتی ندارد و تاکنون مذاکره ای نیز انجام نداده اند.

هم اکنون بنزین عادی به قیمت هر لیتر هزار تومان و بنزین سوپر 1200 تومان عرضه می شود. از پنجم اردیبهشت امسال، وزارت نفت سهمیه بندی بنزین را متوقف و نرخ بنزین را یکسان سازی کرد.

 

 اخبار اقتصادی - صداوسیما  

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------