آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

لوازم خانگی گران خواهد شد؟

محمود سیجانی اظهار داشت: برخی تولیدکنندگان لوازم خانگی درخواست افزایش قیمت ارائه کرده‌اند که در دست بررسی است و هنوز تایید…

شکایت 90 میلیارد دلاری آمریکا از فولکس واگن



اخبار,اخبار اقتصادی,فولکس واگن

وزارت دادگستری آمریکا یک شکایت مدنی علیه فولکس واگن بابت نقض قانون هوای پاک و نصب نرم افزار غیرقانونی کنترل آلایندگی در 600 هزار خودرو تنظیم کرد.

  ادعاهای مطرح شده علیه فولکس واگن و همچنین آئودی و پورشه در صورت اثبات شدن، میلیاردها دلار جریمه برای این گروه خودروسازی به همراه خواهد داشت.

فولکس واگن بر مبنای این شکایت، ممکن است با جریمه ای بالغ بر 90 میلیارد دلار یا 37500 دلار به ازای هر خودرویی که قانون آمریکای را نقض کرده است، روبرو شود. رگولاتورهای دولتی در سپتامبر گذشته در ابتدا گفته بودند فولکس واگن با 18 میلیارد دلار جریمه روبروست.

جان کرودن، معاون دادستان کل و مدیر دپارتمانهای محیط زیست و منابع طبیعی اظهار کرده است: آمریکا همه اقدام لازم را علیه فولکس واگن در زمینه نقض قوانین هوای پاک کشور انجام خواهد داد.

وزارت دادگستری آمریکا که از جانب سازمان حفظ محیط زیست شکایت کرده، فولکس واگن را در چهار مورد نقض قانون هوای پاک از جمله دستکاری سیستم کنترل آلایندگی و کوتاهی در اعلام تخلفاتش متهم کرده است.

این شکایت در منطقه شرقی میشیگان تنظیم و به کالیفرنیای شمالی منتقل شده که در آنجا شکایتهای گروهی علیه فولکس واگن در دست رسیدگی هستند.

وزارت دادگستری آمریکا همچنین سرگرم تحقیقات از کلاهبرداری احتمالی فولکس واگن به دلیل فریب مصرف کنندگان و رگولاتورهای آمریکایی است. اتهامات کیفری در مقایسه با شکایت مدنی، مستلزم مدارک بیشتری هستند.

بر اساس گزارش رویترز، شکایت مدنی منعکس کننده افزایش شمار ادعاها علیه فولکس واگن از زمان افشای رسوایی تقلب این شرکت در تستهای آلایندگی هوای مدلهای دیزلی دو لیتری است. همچنین این ادعا مطرح شده که فولکس واگن کنترلهای آلایندگی در مدلهای دیزلی سه لیتری از جمله مدل Q7 آئودی و پورشه کاین را دستکاری کرده است.

فولکس واگن که بزرگترین خودروساز اروپاست، در سپتامبر اقرار کرد در بیش از 11 میلیون خودرو دیزلی در سراسر جهان از جمله 482 هزار خودروی به فروش رفته در آمریکا نرم افزاری را نصب کرده که میزان آلایندگی اکسید نیتروژن آنها را کمتر از سطح واقعی نشان می‌دهد. این نرم افزار در زمان انجام تست، کنترلهای آلایندگی را فعال و در زمان رانندگی معمولی آنها را غیرفعال می‌کند تا میزان آلایندگی را کمتر از سطح واقعی نشان دهد. انتشار این خبر مارتین وینترکورن، مدیرعامل این شرکت را ناچار به استعفا کرد و میلیاردها یورو از ارزش سهام این خودروساز کاست.

همچنین رسوایی دیگری که گریبانگیر این خودروساز شد، ارزیابی پایین‌تر میزان آلایندگی دی اکسید کربن شماری از خودروهای بنزینی فولکس واگن بود که شمار آنها در ابتدا 800 هزار دستگاه اعلام شده بود.

فولکس واگن برای پوشش هزینه‌های فراخوان خودروهای دیزلی آلاینده، 6.7 میلیارد یورو (7.38 میلیارد دلار) و دو میلیارد یورو هم برای جبران بخشودگیهای مالیاتی دولتهای اروپایی برای خودروهایی که گفته شده بود آلایندگی دی اکسید کربن پایینی دارند، اختصاص داده است. با اینهمه تحلیلگران برآورد کرده اند هزینه مربوط به جریمه‌ها، شکایات و اصلاح خودروهای آلاینده به بیش از 40 میلیارد یورو (44 میلیارد دلار) بالغ می‌شود.


اخبار  اقتصادی  -   ایسنا 

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------