آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

افزایش ۴ برابری قیمت گوشت،۳ برابری قیمت برنج ، ۳/۵ برابری ماهی و ۳ برابری تخم‌مرغ در دو سال

با وجود رشد شدید قیمت‌ها، در سال جاری با شنیدن خبر سیاست‌های انبساطی این احتمال وجود دارد که تورمی بیش از آنچه در سال‌های…

تصمیم بی سابقه و جنجالی شرکت نفتی عربستان



اخبار,اخبار ا قتصادی  ,  قیمت نفت

آرامکو، شرکتی است که تولید 10 درصد نفت جهان را بعهده دارد اکنون این شرکت در حالی که بازار نفت تحت تاثیر نزاع های عربستان در سوریه و نیز تنش با ایران ملتهب شده به یک تصمیم بی سابقه دست زده است

 آرامکو، شرکت دولتی نفت عربستان سعودی و بزرگ‌ترین شرکت انرژی جهان با انتشار بیانیه‌ای تایید کرده است که گزینه‌های مختلف برای فروش سهام این شرکت را بررسی می‌کند.

در این بیانیه که امروز جمعه ۸ ژانویه (۱۸ دی) از سوی این کمپانی منتشر شده آمده است: "آرامکو تایید می‌کند که این شرکت گزینه‌های مختلف را برای مشارکت عموم در مالکیت شرکت مورد بررسی قرارداده است. از جمله این که سهام آرامکو را به صورت یک شرکت سهامی عام در بازار بورس عرضه کند، یا این که سهام بخشی از واحدهای وابسته به آرامکو مانند شرکت‌های پردازش مواد نفتی را در بازار سهام به فروش برساند."

آرامکو، تولید بیش از ده درصد نفت جهان را برعهده دارد. تولید روزانه این شرکت ۱۰ میلیون بشکه برآورد شده است.این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که کاهش قیمت نفت در ۱۸ ماه گذشته عربستان را با کسری بودجه‌ای تقریبا ۱۰۰ میلیارد دلاری مواجه کرده است.

محمد بن سلمان که ریاست شورای عالی اقتصاد را برعهده دارد گفته است که مجموعه ای از دارایی های دولتی در حوزه بهداشت، آموزش و برخی صنایع نظامی در معرض فروش قرار خواهد گرفت.

شورای عالی اقتصاد تشکیلات جدیدی است که توسط ملک سلمان، پادشاه جدید عربستان در اوایل سال گذشته میلادی ایجاد شد.

این شورا جایگزین شورای عالی نفت و گاز شده است که در زمینه اتخاذ سیاست های عربستان در حوزه نفت فعالیت می کرد

 

 اخبار اقتصادی -  ایران  آنلاین 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------