دلیل سرگردانی بازار از زبان وزیر مسکن



اخبار,اخباراقتصادی,معاملات مسکن

تا زمانی که این ایده و اندیشه در بازار وجود داشته باشد، رسیدن به توسعه ملی عملی نیست و حتی بخش خصوصی که مدعی سیستم بازار است به دلیل مشکلات اقتصاد ایران وضعیت روشنی نداشته است.

 وزیر راه و شهرسازی گفت: دخالت در قیمت گذاری براساس اندیشه های سوسیالیستی و چپ و نبود شفافیت در اقتصاد ملی، سرگردانی را در بازار و اقتصاد ایران بوجود آورده است.

 عباس آخوندی روز یکشنبه در نشست با بخش خصوصی در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران افزود: متاسفانه سختی اندیشه سوسیالیستی، سبب سرگردانی بازار شده و مانع بزرگی برای پویایی اقتصاد ملی ایران شده است.

وی گفت: با نگاه به سیاست های اقتصادی متوجه می شویم از ابتدا در دوره جدید، به مقابله با مشکلات گرایش های سوسیالیستی توجه شده است.

آخوندی افزود: بدون اینکه به ظرفیت های بازار متکی شویم، این اندیشه سبب شده اقتصاد ایران روند رو به رشد و توسعه را طی نکند.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: متاسفانه به جای اینکه این دیدگاه سوسیالیستی تضعیف شود، تثبت شده است و از سال 1305 تاکنون با قیمت گذاری و تثبیت قیمت ها اندیشه سوسیالیستی همچنان در جامعه ایران، بازار و بخش خصوصی تداوم داشته است.

آخوندی با بیان اینکه حتی انقلاب سفید دوران پهلوی بر اساس اصول سوسیالیستی اتفاق افتاده است، گفت: جان مایه اقتصاد ما با نگرش سوسیالیستی بوده و بازار و بخش خصوصی نیز یچ حس واقعی نداشته است.

وی گفت: تا زمانی که این ایده و اندیشه در بازار وجود داشته باشد، رسیدن به توسعه ملی عملی نیست و حتی بخش خصوصی که مدعی سیستم بازار است به دلیل مشکلات اقتصاد ایران وضعیت روشنی نداشته است.

وی ابلاغ سیاست های اصل 44 و اجرای هدفمندی یارانه ها را از مشکلات مهم اقتصاد ایران یاد کرد و گفت: به محض ابلاغ اجرای سیاست های اصل 44 سهام عدالت را مطرح کردند که این موضوع سبب شد همه اثرات مثبت سیاست های اصل 44 نادیده گرفته شود و در حالی که سهام عدالت برای سه میلیون نفر مشمول شده بود تعداد آن به 39 میلیون نفر افزایش یافت و این بستر سرگردانی در بازار را بیشتر کرد.


اخباراقتصادی  -  ایرنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------