تخت روانچی: آمادگی خود را برای برقراری سوئیفت و ‌LC بیشتر کنیم/ اجرا موفق نباشد از داخل است



اخبار,اخبار اقتصادی ,مجید تخت‌روانچی

معاون اروپا و آمریکای وزیر امور خارجه گفت: آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های نحوه اجرای برجام از روز لغو تحریم‌ها در اختیار فعالان اقتصادی قرار می‌‌گیرد.

 مجید تخت‌روانچی صبح امروز در جمع اعضای هیأت رئیسه اتاق بازرگانی ایران و مدیران عامل 9 بانک کشور به جزییات بیشتر آیین‌نامه‌های اجرایی برجام اشاره کرد و گفت: ظرف چند روز آینده برجام اجرایی می‌شود و مذاکرات فشرده‌ای در طی هفته اخیر داشته‌ایم که محور مذاکرات بحث‌های مربوط به تحریم و موضوعات هسته‌ای است.

وی تصریح کرد: بر اساس برجام اروپا و امریکا موظف شده‌اند که آیین‌نامه‌های اجرایی را آماده کنند و در حقیقت اینها نقشه راهی است که بنگاه‌های اقتصادی بر اساس آن در زمان لغو تحریم عمل کنند و به سوالات و ابهامات آنها پاسخ می‌دهد.

تخت روانچی با بیان اینکه تهیه این آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌ها کار ساده‌ای نبوده است، خاطرنشان کرد: از زمان اجرایی شدن برجام این ایین‌نامه‌ها در اختیار همه قرار می‌گیرد و بر اساس برجام از روز اجرا همه تحریم‌های اقتصادی، تجاری، بانکی و مالی اتحادیه اروپا و آمریکا لغو می‌شود. بر این اساس باید آمادگی‌های لازم برای گشایش( LC اعتبار اسنادی)وجود داشته باشد و اگر در اجرای آن موفق نباشیم به سیستم داخلی مربوط می‌شود.

معاون وزیر امور خارجه در مورد سوئیف نیز گفت: بحث‌های اولیه در این زمینه صورت گرفته ولی باید آمادگی خود را بیشتر کنیم.

تخت‌روانچی به این نکته اشاره کرد: که چند ماده در برجام وجود دارد که بسیار مهم است، از این نظر که اگر سنگ‌اندازی شود راهکار ارائه شود. به عنوان مثال ماده 26 برجام صریح است و اروپا و امریکا تعهد دادند که تحریم‌ها قابل بازگشت نیست.

وی با اشاره به اینکه ساماندهی شکل و ورود هیأت‌ها از یک سال پیش آغاز شده خاطر نشان کرد: بعد از توافقات از تابستان امسال سفرها شدت بیشتری به خود گرفت. ما در برخورد با این هیأت‌ها حق انتخاب داریم و با ذوق‌زدگی عمل نمی‌کنیم البته از پیشنهادات و طرح‌های ارائه شده استقبال می‌کنیم و این نکته‌ای است که باید به آن تاکید شود.

معاون وزیر امور خارجه به اهمیت اقتصاد مقاومتی هم اشاره‌ای کرد و گفت: اقتصاد مقاومتی سرلوحه سرفصل های اقتصادی کشور قرار دارد و تعامل با کشورهای دیگر مکمل سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و این رویکرد اصلی ایران به شمار می‌آید.

 

 اخبار   اقتصادی   -  فارس

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------