ضرب سکه‌های 10 هزار تومانی تکذیب شد+عکس



اخبار,اخباراقتصادی  ,سکه‌های 100 هزار ریالی تقلبی

مدتی است که در شبکه‌های اجتماعی تصاویری از سکه‌های 100 هزار ریالی که در پشت آن بارگاه شاهچراغ حک شده در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌چرخد. در این باره دبیر کل بانک مرکزی اعلام کرد که انتشار خبرهایی مبنی بر ضرب سکه 10 هزار تومانی و انتشار آن در بازار پول کذب است.

 طبق توضیحات بانک مرکزی، این بانک به هیچ عنوان چنین سکه‌ای را ضرب نکرده و اگر هم سکه‌های 100 هزار ریالی در بازار وجود داشته باشد، تقلبی است.

محمود احمدی، دبیر کل بانک مرکزی در این باره گفت: براساس بند «و» ماده2 قانون پولی و بانکی کشور مبلغ اسمی، شکل، جنس، رنگ، اندازه، نقشه و سایر مشخصات اسکناس‌ها و سکه‌های فلزی رایج کشور به پیشنهاد رییس کل بانک مرکزی و تصویب وزیر اقتصاد و دارایی با رعایت مقررات قانونی تعیین می‌شود.

وی ادامه داد: براین اساس چنانچه قرار بر ضرب سکه یا چاپ اسکناس جدید باشد، این کار براساس قانون پولی و بانکی و فرآیندی که برای آن تعیین شده طبق روال معمول تولید و منتشر و طی مراسم رسمی اطلاع‌رسانی می‌شود.

دبیرکل بانک مرکزی در مورد این‌که بانک مرکزی برنامه‌ای برای چاپ اسکناس یا ضرب و انتشار سکه جدید با مبالغ بالاتر دارد، گفت: فعلا هیچ برنامه‌ای برای تولید سکه با ارزش بالاتر وجود ندارد و در حال حاضر بالاترین قطع سکه رایج همان 5000 ریالی (500 تومانی) است.

وی یادآور شد: برای تولید برخی اسکناس‌های رایج فعلی با طراحی‌های جدید برنامه‌هایی داریم که البته در حال طراحی بوده و طی دو سال آینده پس از پشت سر گذاشتن روال قانونی در ردیف تولید یا انتشار قرار خواهد گرفت.


  اخبار اقتصادی  - ایسنا 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------