آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

خرید حلقه طلا برای عروس و دامادها آرزو شد / یک‌جفت حلقه ساده ۲۳ میلیون آب می‌خورد!

قیمت طلا از مرز سه میلیون و ۸۰۰ هزار تومان عبور کرده تا خرید نیم‌ست ۱.۸ گرمی طلا نزدیک ۹ میلیون تومان هزینه داشته باشد. به…

قائم مقام وزیر نفت : نفت ایران در پساتحریم شرکای مطمئن‌تر و باثبات‌تری انتخاب می‌کند



اخبار,اخباراقتصادی, بازار  نفت

قائم مقام وزیر نفت در امور بازرگانی و بین‌الملل با اشاره به این‌که برخلاف گذشته صنعت نفت با نگاه بلندمدت‌تر و با توجه به تجربه تحریم شرکای اقتصادی خود را انتخاب می‌کند، گفت: بیش از همه تاکنون شرکت‌هایی تمایل به حضور و سرمایه‌گذاری در ایران دارند که در کشور پیش از تحریم‌ها سابقه کار داشتند و فضا را برای بازگشت سود مناسب می‌دانند.

مسعود هاشمیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، درباره‌ی برنامه ششم توسعه با بیان این‌که قرار است تا دوشنبه این برنامه تدوین شود اظهار کرد: برنامه ششم توسعه با نگاه به پساتحریم و در عین حال در چارچوب اقتصاد مقاومتی طراحی شده است که علت اصلی آن نیاز کشور به جهش اقتصادی در پساتحریم است.

وی با تاکید بر این‌که جذب سرمایه‌گذاری خارجی تنها بخشی از این برنامه برای استفاده از پتانسیل‌های خارجی است، تصریح کرد: در این برنامه در نظر گرفته شده که از همه پتانسیل‌های خارجی استفاده شود که جذب منابع یکی از آن است.

قائم مقام وزیر نفت در امور بازرگانی و بین‌الملل با تاکید بر این‌که سرمایه‌گذاری در حوزه نفت نیازمند پذیرش بخش توجیه‌کننده اقتصادی دارد، خاطر نشان کرد: نمی‌توان گفت کدام کشور در حال حاضر بیشتر راغب به حضور در صنعت ایران است به‌طور کلی شرکت‌هایی از هر کشور با ایران مذاکره کرده و تمایل به سرمایه‌گذاری دارند.

هاشمیان ادامه داد: شرکت‌هایی که سابقه کار در ایران را داشتند بیشتر راغب به حضور دوباره به کشور هستند، چرا که فضای کار در ایران و صنعت نفت را فضای مناسبی برای بازگشت سود سرمایه می‌دانند.

وی درباره‌ی سیاست‌های ایران برای انتخاب شرکای آینده خود تصریح کرد: ما نیز باید به همان نسبت تمایل به شرکای خارجی داشته باشیم و این بار شرکای تجاری خود را عاقلانه‌تر و با نگاه بلند مدت‌تری انتخاب می‌کنیم.

به گفته قائم مقام وزیر نفت در امور بازرگانی و بین‌الملل وزارت نفت با در نظر گرفتن تجربه تحریم شرکای با ثبات‌تر و مطمئن‌تری را برای خود انتخاب می‌کند.

هاشمیان با تاکید به این‌که نگاه وزارت نفت به سرمایه‌گذاری خارجی همه‌جانبه خواهد بود، گفت: ما ضمن در نظر گرفتن این ملاحظات، نوع قرار‌داد‌ها و پیوند‌ها را به صورتی تدوین می‌کنیم که باعث تداوم حضور سرمایه‌گذاران و منابع خارجی شود حالا هر اتفاق و یا شیطنتی که آمریکا در منطقه می‌خواهد انجام دهد نیز صورت گیرد.

وی افزود: از سوی دیگر مسائل سیاسی نیز می‌تواند تاثیر‌گذار باشد و عضویت و مذاکرات ایران در wto نیز می‌تواند فضای سرمایه‌گذاری را بازگشت ناپذیر کند.

قائم مقام وزیر نفت در امور بازرگانی و بین‌الملل درباره‌ی این‌که آیا شرکت‌های خارجی نگران تغییر سیاست ایران پس از تغییر دولت هستند، اظهار کرد: این دغدغه‌ها مطرح نمی‌شود و ما گارانتی‌های قوی‌ای برای حضور شرکت‌های خارجی داریم، علاوه بر آنکه شرکت ملی نفت و شرکت‌های وابسته به آن نیز هیچ‌گاه خطایی را در بازپرداخت تعهدات خود حتی در شرایط تحریم نیز نداشتند.

هاشمیان ادامه داد: از سوی دیگر ما تضامینی را برای سرمایه‌گذاران خارجی داریم که به دولت‌ها و سیاست‌ها وابسته نیست و در هر دولتی در تمام زمان‌ها اجرا می‌شود.

قائم مقام وزیر نفت در امور بازرگانی و بین‌الملل با اشاره به برنامه‌ریزی برای سرمایه‌گذاری 200 میلیارد دلاری در بخش صنعت نفت عنوان کرد: این مبلغ در همه بخش‌ها از جمله نفت، گاز، پتروشیمی و توسعه پالایشگاه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد که به صورت تفکیک شده بخشی از آن از منابع داخلی و بخشی از منابع خارجی تامین خواهد شد.

هاشمیان با تاکید بر این‌که استفاده از این منابع نیازمند مدیران جهادی برای اجرا است، گفت: با توجه به شرایط پیرامون کشور مردم بیش از پیش شرایط جهادی اقتصاد را درک می‌کنند.


  اخبار اقتصادی  -  ایسنا 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------