آخرین اخبار اقتصادی

اقتصاد ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ با بحران هایش چه خواهد کرد؟/ فقر امسال تشدید خواهد شد

یک اقتصاددان با بیان اینکه اقتصاد ایران در شرف سائوپائولویی شدن است، گفت: این سائوپائولویی شدن اقتصاد اتفاق افتاده و اکنون…

واکنش های جهانی به اجرای برجام/ تحریم ها رفتند‌‌‌‌رونق بر می گرد‌‌‌‌د‌‌‌‌



اخبار,اخباراقتصادی,تاثیر  لغو تحریم ها بر اقتصادایران

دیروز ، روز ایران بود؛ شنبه ای تمام ایرانی.  آغاز هفته ایرانیان با شروع دوران جدیدی در تاریخ کشور، مصادف شد. یکشنبه جذاب، اقتصادی و داغِ داغ. در غرب اما یک روز پایانی هفته ای بود. درست مثل پایان تحریم ها. دیروز همچنین روز گریه دشمنانی بود که در همسایگی ما هستند و برای  نابودی برجام هر کاری کردند حتی از گوشه و کنار شنیده می‌شد که دست به جادو و جنبل هم زدند. اما دیروز مشخص شد که منطق، تدبیر و امید، باطل‌السحر هر جادو و جنبلی است. دیروز اروپا و آمریکا و روسیه و چین، دست خود را روی دکمه «اجرا» گذاشتند تا برجام ایران، پر توان و پر انرژی به راهی پر از امید، پا بگذارد. شاید باید به فکر این باشیم که روز 26 دی ماه را روز بدون تحریم نام بگذاریم.


 رسانه های منطقه ای، بین المللی و همچنین شخصیت های مختلف هر کدام به نوبه خود زبان شان به تمجید به ثمر نشستن برجام باز کردند و البته رسانه های حسود و بدخواه به همراه اربابان خود، هر چه توانستند بخل و حسادت خود را روی دایره ریختند تا دنیا بفهمد که چه کسانی از ایران هراسی بی‌خودی، سود می برند. خبرگزاری فرانسوی به نقل از منابع دیپلماتیک خبر داد که اتحادیه اروپا آمادگی دارد به محض آن که آژانس حرکت ایران در راستای برجام را تایید کند، تحریم‌های اقتصادی ایران را بردارد.


این منبع دیپلماتیک به خبرگزاری فرانسه گفت که همه چیز برای این که 28 کشور عضو اتحادیه اروپا بتوانند همزمان با آمریکا و سازمان ملل تحریم ها علیه ایران را در روز اجرایی شدن برجام پایان دهند آماده است.


روزنامه مشهور و انگلیسی گاردین اما نوشت:با برچیده شدن تحریم ها ، ایران به جامعه بین المللی بر می گردد و می تواند از شرایط مطلوب اقتصادی بهره مند شود.


خبرگزاری فرانسه همچنین در گزارشی وضعیت سایت هسته ای ایران قبل و بعد از اجرای برجام را بررسی کرده است.


نشریه اکونومیست هم در همین رابطه نوشت: بر اساس توافقی که 14 جولای امسال در شهر وین به دست آمد، ایران متعهد شد گستره برنامه هسته ای خود را محدود کند و در مقابل آمریکا و اتحادیه اروپا هم تعهد کردند تحریم های هسته ای ایران را بر طرف کنند.  اکنون و پس از ماه ها، توافق هسته‌اي ایران با دنیای  غرب قطعی اعلام شد و روی پیاده‌سازی آن برنامه ای جدی طراحی شد. ایران با خلاص شدن از تحریم ها می تواند در منطقه خاورمیانه به قدرتی بزرگ تبدیل شود.


یک واکنش متفاوت تر به برجام این بود که وال استریت ژورنال نوشت که «ایران بعد از اجرای برجام ، می تواند سهم خود را از بازار نفت پس بگیرد. در دوران تحریم سایر تولیدکنندگان بزرگ نفت بازار ایران را به دست گرفتند.این احتمال که ایران ظرف این هفته تا ماه آینده نفت بیشتری را روانه بازار خواهد کرد نیروی محرکه‌ای در بازار بوده‌است. قیمت نفت پس از نوسان 35درصدی که در سال 2015 پشت سر گذاشت در سال جدید 20درصد سقوط داشته‌است.»
نکته جالب اینجاست که جان بینر رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا از تصمیم به شکایت از دولت واشنگتن به دلیل توافق هسته ای با ایران صرف نظر کرد! مرد گریان و مستعفی کنگره، حالا مجبور است به شادی ملت ایران، لبخند بزند!


از سوی دیگر، رئیس مجلس نمایندگان لوکزامبورگ که همزمان با روز اجرای برجام در ایران بود، گفت: «ایران تلاش های زیادی برای صلح و امنیت در منطقه کرده است و باید همه قدرت ها در این راستا با ایران همکاری کنند. من مراتب قدردانی و خوشحالی خود را برای توافق هسته ای ایران بیان می کنم. ما خرسند خواهیم بود در زمینه بانکی و مالی همکاری‌های خوبی را با ایران داشته باشیم.»


 اخبار اقتصادی  - قانون   

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------