آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

افزایش ۴ برابری قیمت گوشت،۳ برابری قیمت برنج ، ۳/۵ برابری ماهی و ۳ برابری تخم‌مرغ در دو سال

با وجود رشد شدید قیمت‌ها، در سال جاری با شنیدن خبر سیاست‌های انبساطی این احتمال وجود دارد که تورمی بیش از آنچه در سال‌های…

تب افزایش قیمت اوراق مسکن بالا گرفت



اخبار,اخباراقتصادی,قیمت مسکن

اوراق تسهیلات مسکن که یک روز بعد از اجرای برجام مسیر حرکتی خود را تغییر داد و با افت قیمت مواجه شد، چند روزی است که مجددا رشد خود را آغاز کرده و به محدوده 90 هزار تومان نزدیک شده است.

به گزارش  ایسنا، اوراق تسهیلات مسکن که در ابتدای دی ماه رونق چندانی نداشت و همگام با رکود بخش مسکن در رکود فرو رفته بود، با نزدیک شدن به زمان اجرای برجام روند صعودی به خود گرفت و با افزایش شدید قیمت و تقاضا مواجه شد. روند صعودی طولی نکشید و هیجان خرید و فروش اوراق یک روز بعد از اجرای برجام فروکش کرد و قیمت اوراق مسکن از سطح 83 هزار تومان تا محدوده 77 هزار تومان کاهش یافت. اما روند نزولی قیمت این اوراق نیز دوام چندانی نداشت و معاملات اوراق مسکن از ابتدای هفته و همزمان با رشد بورس رونق دوباره گرفت و قیمت این اوراق در برخی سررسیدها به 90 هزار تومان هم رسید.

روند صعودی قیمت اوراق تسهیلات مسکن در حالی همچنان ادامه دارد که " تسه" آذر ماه با اختلاف نسبتا زیاد نسبت به سایر تسه ها در قیمت های 90 هزار تومان معامله می شود. در این میان سایر تسه های سال 94 یعنی اوراق اردیبهشت، شهریور و مهر با قیمت های کمتری معامله می شوند؛ به طوری که تسه اردیبهشت با قیمت 86 هزار تومان، تسه شهریور 87 هزار تومان و تسه مهر ماه با قیمت 86 هزار تومان در حال معامله هستند و تقاضای خرید قابل قبولی دارند.

در این میان برخی تسه های سال گذشته در قیمت های کمتری در حال داد و ستد هستند، تا جایی که تسه مهر و آبان 1393 با قیمت 83 هزار تومان، تسه دی ماه با قیمت 85 هزار تومان و تسه اسفند ماه با قیمت 86 هزار تومان در حال داد و ستد هستند. همچنین تسه فروردین و اردیبهشت، تیر و مرداد سال 1393 در قیمت های 86 هزار تومان معامله می شود؛ تسه خرداد ماه به قیمت 85 هزار تومان رسیده و تسه شهریور در قیمت 84 هزار تومان داد و ستد می شود.

با افزایش قیمت تسه ها تا سطح 85 هزار تومان، متقاضیان خرید وام مسکن باید برای دریافت وام 60 میلیونی مسکن، اقدام به خرید 120 برگه 85 هزار تومانی بکنند و در مجموع 10 میلیون تومان برای خرید این اوراق هزینه کنند.

به گزارش ایسنا، بعد ابلاغ رسمی مصوبه شورای پول و اعتبار در خصوص افزایش وام مسکن به بانک مسکن و اجرایی شدن پرداخت وام 60 میلیونی مسکن از ابتدای دی ماه، شرایط جدیدی نیز برای اوراق تسهیلات مسکن در نظر گرفته شد و قیمت این اوراق در ابتدای کار تغییر کرد.

طبق شرایط جدید معامله اوراق، کسانی که از قبل اوراق مسکن برای وام 35 میلیون تومانی با نماد قبلی خریداری کرده اند، اکنون ضمن فرصت برای دریافت وام 35 میلیون تومانی این مزیت را نیز دارند که برای دریافت وام جدید هم از همان اوراق قبلی خریداری شده استفاده کنند و میزان تفاوت تا سقف اوراق لازم برای وام جدید را مجدد با شرایط تازه خریداری کنند.

 

 اخبار اقتصادی  -  ایسنا 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------