فروش لپ‌تاپ‌های 10 میلیونی در بازار



اخبار,اخباراقتصادی, لپ‌تاپ

انواع لپ‌تاپ‌ها که مدل‌ها و برند‌های بسیار متنوعی در بازار لوازم دیجیتال دارند، قیمتشان از حدود 850 هزار تومان آغاز می‌شود و تا بیش از 10 میلیون تومان هم فروخته می‌شوند.

بر اساس ایسنا، در بازار لوازم دیجیتال، انواع لپ‌تاپ براساس نوع برند، خدمات پس از فروش و همچنین امکانات و تجهیزاتی مانند حافظه داخلی، RAM، نوع پردازنده،‌ مدل صفحه نمایش و ... قیمت‌های مختلفی دارد.

به عنوان نمونه لپ‌تاپ Acer با رم 8 گیگابایت، حافظه داخلی یک ترابایت و با صفحه نمایش 15.6 اینچ به قیمت دو میلیون و 50 هزار تومان عرضه می‌شود.

لپ‌تاپ MSI با رم 4 گیگابایت، حافظه داخلی یک ترابایت و صفحه نمایش 15.4 اینچ یک میلیون و 970 هزار تومان قیمت دارد.

لپ‌تاپ Lenovo که از پر فروش‌ترین برند‌ها به حساب می‌آید با رم 4 گیگابایت،‌ حافظه داخلی 500 گیگابایت، صفحه نمایش 15.6 و در سری پردازه pentium، یک میلیون و 120 هزار تومان فروخته می‌شود.

همچنین مدل دیگری از لپ‌تاپLenovo که شامل 8 گیگابایت رم،یک ترابایت حافظه داخلی، صفحه نمایش 15.6 و سری پردازنده Core i7 می‌شود، دو میلیون 800 هزار تومان در بازار قیمت دارد.

لپ‌تاپ Lenovo با 16 گیگابایت رم، حافظه داخلی یک ترابایت و صفحه نمایش 15.6، پنج میلیون و 310 هزار تومان فروخته می‌شود.

لپ‌تاپ Dell با 2 گیگابایت رم،‌ حافظه داخلی 500 گیگابایت و صفحه نمایش 15.6 اینچ 860 هزار تومان قیمت دارد.

مدل دیگری از لپ‌تاپ Dell با رم 4 گیگابایت، حافظه داخلی 500 گیگابایت و صفحه نمایش 15.6 اینچ دو میلیون و 630 هزار تومان عرضه می‌شود.

لپ‌تاپ Asus با رم 4 گیگابایت و حافظه داخلی 500 گیگابایت و صفحه نمایش 13 اینچ 970 هزار تومان قیمت دارد.

همچنین لپ‌تاپHP با رم 6 گیگابایت، حافظه داخلی یک ترابایت، صفحه نمایش 15.6 اینچ، یک میلیون و 920 هزار تومان در بازار عرضه می‌شود.

مدل دیگری از لپ‌تاپ HP 2 گیگابایت، حافظه 500 گیگابایت، صفحه نمایش 15.6 و در سری پردازندهCeleron، هشتصد و پنجاه هزار تومان عرضه می‌شود.

ل‍پ تاپ ASUS با صفحه نمایش لمسی، رم 16 گیگابایت، حافظه داخلی 2 ترابایت و صفحه نمایش 15.6اینچ، 4 میلیون و 340 هزار تومان قیمت دارد.

لپ‌تاپ ASUS با حافظه داخلی 4 گیگابایت، رم 8 گیگابایت و صفحه نمایش 17.3 اینچ سه میلیون و 60 هزار تومان عرضه می‌شود.

لپ‌تاپ Lenovo با 16 گیگابایت رم، حافظه داخلی یک ترابایت و صفحه نمایش 15.6 اینچ، پنج میلیون و 310 هزار تومان فروخته می‌شود.

در میان برند‌های مختلف لپ‌تاپ Microsoft جزو برند‌های گران به حساب می‌آید. این لپ‌تاپ با 16 گیگابایت،‌ حافظه داخلی 512 گیگابایت، صفحه نمایش 13 اینچ و با صفحه نمایش لمسی 10 میلیون و 250 هزار تومان قیمت دارد.

لپ‌تاپ Microsoft با حافظه داخلی 256 گیگابایت و رم 8 گیگابایت همراه با صفحه نمایش لمسی شش میلیون و 900 هزار تومان عرضه می‌شود.

در خرید لپ‌تاپ به چه نکاتی توجه کنیم؟

صفحه کلید راحت، وزن و حجم کم لپ‌تاپ از ویژگی‌های مهمی است که باید در خرید لپ‌تاپ به آن توجه شود.

همچنین قدرت پردازنده برای یک لپ‌تاپ از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. هسته‌های پردازشی زمانی قدرت اصلی خودشان را به رخ می‌شکند که در اموری مانند ویرایش صدا و تصویر که نیاز به قدرت پردازشی بالا دارند استفاده شوند.

اگر یک کاربر از لپ‌تاپ تنها به عنوان نگارش، وب‌گردی و انجام کارهای عادی استفاده می‌کند نیازی به پردازنده‌های خیلی قوی ندارد و یک لپ‌تاپ دو هسته‌ای برای کاربر کافی است.

یکی دیگر از ویژگی‌های مهم لپ‌تاپ، اندازه صفحه نمایش است. لپ‌تاپ‌هایی که صفحه نمایشگر‌شان بزرگتر از 15.6 اینچ است لپ‌تاپ‌های سنگین محسوب می‌شوند و حرکت دادن‌شان سخت خواهد بود. در مقابل مدل‌هایی که از 13.3 اینچ کوچک‌تر باشند به عنوان لپ‌تاپ‌های بسیار کوچک شناخته می‌شود.

همچنین یکی از فناوری‌های مرتبط با صفحه نمایش سیستم نور پس‌زمینه است و در برخی مدل‌ها از شیوه تامین نور LED استفاده می‌شود. در این روش نور تنها در قسمتی از تصویر که روشن است تابیده می‌شود و میزان کنتراست در تصویر را افزایش می‌دهد که باعث مصرف کمتر باتری می‌شود.

RAM (رم) از دیگر بخش‌های مهم در یک لپ‌تاپ است اما نکته قابل توجه در این است که برای کاربری‌هایی که استفاده معمولی و روزمره دارند، رم تا 4 گیگابایت برای رفع نیاز کافی خواهد بود.


  اخبار اقتصادی  -  ایسنا 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------