آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

لوازم خانگی گران خواهد شد؟

محمود سیجانی اظهار داشت: برخی تولیدکنندگان لوازم خانگی درخواست افزایش قیمت ارائه کرده‌اند که در دست بررسی است و هنوز تایید…

مانع جدید برای تحویل ایرباس به ایران



اخبار,اخبار اقتصادی ,خبرهای اقتصادی , ایرباس

طبق اظهارات وزیر راه و شهرسازی، در سال جاری میلادی (۲۰۱۶) بین ۵ تا ۸ فروند از هواپیماهای ایرباس تحویل کشور می‌شود. همچنین مقرر شده ۲ تا ۴ فروند هواپیمای ملخی ATR در ۱۱ ماه باقیمانده از سال ۲۰۱۶ تحویل ایران‌ایر شود.

در رابطه با تحویل مورد دوم یعنی هواپیماهای ATR احتمالا ایتالیایی‌ها با مشکل خاصی روبرو نمی‌شوند و پیش‌بینی پرواز هواپیماهای ۷۸ نفره ATR طی ماه‌های آتی در مسیرهای بین استانی کشور چندان سخت نیست.

در رابطه با مورد اول یعنی تحویل ۱۱۸ فروند ایرباس که بزرگترین خرید هواپیمای مسافربری تاریخ هوانوردی کشور است اما و اگرهایی وجود دارد. وزیر راه و شهرسازی تاکید کرده که پس‌ از امضای پیش قرارداد و طی مراحل قانونی دو طرف ۲۰ روز کاری مهلت دارند تا به قرارداد نهایی دست یابند.

به گزارش تسنیم، اما نکته ظریفی در این بین وجود دارد که ممکن است کل تفاهم آخوندی و “فابریس برژی” را با چالش مواجه کند. با توجه به این‌که ۱۰ درصد از قطعات هواپیماهای ایرباس در آمریکا تولید می‌شود باید آمریکایی‌ها مجوز فروش ۱۱۸ فروند هواپیما را به ایرباس بدهد.

نباید فراموش کرد یانکی‌ها هنوز به بوئینگ اجازه نداده‌اند وارد مذاکره برای فروش هواپیما با ایران شود، به همین دلیل هم وزیر راه و شهرسازی کشورمان از مذاکره غیرمستقیم با این شرکت سازنده هواپیما خبر داده است.

به هر حال در شرایطی که دولتی‌ها از تفاهم برای خرید ۱۱۸ فروند هواپیما به وجد آمده‌اند باید به این نکته توجه داشته باشند که شاید “۱۰ درصد” فروش و تحویل ایرباس‌ها را حتی بعد از عقد قرارداد نهایی با مانع جدی روبرو کند. گذشته نشان داده نمی‌توان به قول و قرار آمریکایی‌ها اعتماد کرد.


 اخباراقتصادی  -  تسنیم 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------