آخرین اخبار اقتصادی

افول طبقه متوسط ,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی

چه بر سر طبقه متوسط آمد؟

تغییرات اقتصادی دهه ۹۰ نشان می‌دهد ماهیت طبقات اجتماعی دستخوش تغییر شده است و طبقه متوسط که طبقه‌ای پویا و جریان‌ساز بوده،…

استقبال صادرکنندگان کانادایی از لغو تحریم‌های ضد ایرانی



 اخبار اقتصادی,خبرهای اقتصادی ,روابط  ایران  وکانادا

صادرکنندگان کانادایی از تصمیم دولت لیبرال این کشور برای لغو برخی از تحریم‌ها علیه تهران استقبال کردند اما به نظر می‌رسد عادی سازی روابط میان دو کشور اندکی زمان خواهد برد.

به گزارش ایسنا، جیسون مایرز - مدیرعامل انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان کانادا - به پایگاه خبری گلوب اند میل گفت: احیای روابط با ایران می‌تواند به میلیاردها دلار قرارداد برای شرکتهای کانادایی که در این کشور سرمایه گذاری می‌کنند منتهی شود.

به گفته مایرز، لغو تحریم‌ها کانادا را در سطح مشابه کشورهای دیگری قرار می‌دهد که تحریم‌هایشان علیه تهران را کاهش داده اند. فرصت‌های تجاری بزرگی برای شرکت‌های کانادایی در ایران وجود دارد و این شرکت‌ها در موقعیت خوبی برای نفع بردن از آن هستند.

استفان دیون - وزیر امورخارجه کانادا - چند هفته پس از اجرایی شدن برجام و لغو تحریم‌های هسته ای آمریکا و اتحادیه اروپا علیه ایران، روز جمعه خبر لغو تحریم‌های کشورش علیه تهران را اعلام کرد.

طبق بیانیه دولت کانادا، ممنوعیت خدمات مالی، واردات و صادرات علیه ایران برداشته خواهند شد تا امکان همکاری‌های اقتصادی مجدد کنترل شده با این کشور فراهم شود.

این خبر خوبی برای شرکت‌های کانادایی مانند شرکت هواپیماسازی بمباردیه است که از صادرات هوافضا به ایران سود خواهد برد.

به گفته مایرز، بخش‌های زیرساخت، نفت، کشاورزی، پزشکی و غذایی هم از برداشته شدن تحریم‌ها نفع خواهند برد.

وزیر امورخارجه کانادا هفته گذشته گفته بود اگر ایرباس می‌تواند به ایران هواپیما بفروشد باید شرکت بمباردیه هم اجازه صادرات به این کشور را داشته باشد.

ایران در ماه ژانویه برای خرید 160 هواپیمای مسافربری اروپایی از ایرباس توافق امضا کرد. دیون گفته بود مخالفت محافظه کاران کانادا با برداشته شدن تحریم‌ها به ایرباس کمک کرده است نه بمباردیه.

به گزارش ایسنا، دولت سابق کانادا سفارت این کشور در تهران را در سال 2012 تعطیل کرد از این رو هیچ مقامی بازرگانی کانادایی در ایران برای کمک به شرکتهای کانادایی به منظور بررسی مقررات و شرایط بازار ایران وجود ندارد.


  اخبار اقتصادی  -  ایسنا 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------