آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

افزایش ۴ برابری قیمت گوشت،۳ برابری قیمت برنج ، ۳/۵ برابری ماهی و ۳ برابری تخم‌مرغ در دو سال

با وجود رشد شدید قیمت‌ها، در سال جاری با شنیدن خبر سیاست‌های انبساطی این احتمال وجود دارد که تورمی بیش از آنچه در سال‌های…

عربستان نفت خود را ارزان کرد



 اخباراقتصادی ,خبرهای  اقتصادی, قیمت  نفت

عربستان قیمت فروش نفت برای تحویل در ماه مارس را برای مشتریان آسیایی کاهش داد.

 به گزارش ایسنا به نقل از بلومبرگ، درشرایطی‌که عربستان هیچ نشانه‌ای مبنی‌بر کنارگذاشتن سیاست خود و حفظ بازار نفت را نشان نمی‌دهد، در مواجهه با افزایش فروش نفت ایران، قیمت فروش نفت برای تحویل در ماه مارس را برای مشتریان آسیایی کاهش داد. شرکت نفت «آرامکو»ی عربستان، قیمت رسمی فروش نفت سبک عربی به کشورهای آسیایی را 20 سنت کاهش داد و هم‌اکنون بشکه‌ای یک دلار ارزان‌تر از قیمت منطقه می‌فروشد.

 

باتوجه به بررسی‌های بلومبرگ از هفت پالایشگاه فعال نفتی در منطقه، انتظار می‌رود «آرامکو»  تخفیف خود را به 40 سنت در هر بشکه افزایش دهد و این در حالی است که نفت برنت در سال 2016 به دلیل چشم‌انداز افزایش صادرات ایران پس از لغو تحریم‌های بین‌المللی حدود هشت درصد ارزش خود را از دست داده است، همچنین صادرات عربستان به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده نفت سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در ماه ژانویه، پس از اینکه اوپک سقف تولید را کنار گذاشت، به بالاترین سطح تولید ماهانه در کل ادوار رسید.

 

«رابین میلز»، مدیرعامل شرکت «قمر انرژی» گفت: تا زمانی‌ که اوضاع از‌نظر مقدار عرضه مازاد در بازار شفاف نشود، هیچ‌یک از آنها حتی قصد واگذاری یک وجب از سهم بازار خود را ندارند. وی در ادامه گفت: ایران سعی ‌می‌‌کند به بازار بازگردد و آسیا می‌خواهد بازار اصلی هر دوی آنها باشد. میلز همچنین گفت: ایران احتمالا روزانه 600 تا 800 هزار بشکه به عرضه نفت خود در بازار خواهد افزود. آمارهای بلومبرگ حاکی از این است که تولید نفت ایران در ماه ژانویه روزانه دو میلیون و 860 هزار بشکه بوده است.

 

آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرد: عربستان در ماه ژوئن رقم بی‌سابقه روزانه 10 میلیون و 480 هزار بشکه نفت تولید کرد و تولید نفت این کشور در ماه گذشته نیز به روزانه 10 میلیون و 200 هزار بشکه رسید. «عادل الجبیر»، وزیر امورخارجه عربستان در پاسخ به سؤالی درباره برنامه ایران برای صادرات نفت گفت: ما معتقدیم فضای کافی در بازار برای کشورهای تولید نفت وجود دارد. همچنین مقامات اوپک گفته‌اند: اگر تولیدکنندگان پرهزینه خارج از اوپک، عرضه خود را کاهش دهند، تولید مازاد امسال کمتر خواهد شد و مقامات شرکت آرامکو گفته‌اند قیمت‌ها تا پایان امسال با افزایش تقاضا بالا خواهد رفت.

 

«امین ناصر»، مدیرعامل «آرامکو» گفت: شکاف بین عرضه و تقاضا در حال کاهش است و ما شاهد برخی تغییرات خواهیم بود، ولی این اتفاق در حوالی پایان امسال رخ خواهد داد. «آرامکو» قیمت نفت فوق سبک عربی را برای آسیا 40 سنت کاهش داد و هم‌اکنون یک دلار و 30 سنت بالاتر از شاخص می‌فروشد. این شرکت همچنین تخفیف‌ها برای نفت متوسط و سنگین خود را در بازار آسیا برای تحویل در ماه مارس کاهش داده است و قیمت‌گذاری نفت عربستان در مقایسه با نفت دبی و عمان انجام می‌شود.

 

این شرکت قیمت نفت سبک و سنگین خود را در بازار آمریکا برای تحویل در ماه مارس تغییر نداد، ولی قیمت نفت متوسط عربی را با 10 سنت افزایش یک دلار و 25 سنت کمتر از شاخص می‌فروشد. خریداران در اروپا و منطقه مدیترانه نیز شاهد افزایش تخفیف برای نفت فوق سبک و سبک شرکت «آرامکو» بودند، درحالی‌که نفت سنگین این شرکت در اروپا و مدیترانه برای ماه آینده با افزایش قیمت همراه شده است و شاخص در بازار آمریکا، نفت ترش آرگوس و در اروپا نفت برنت است.


 اخباراقتصادی  -  ایسنا 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------