آخرین اخبار اقتصادی

عبدالناصر همتی،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

کنایه سنگین همتی به دولت رئیسی: برای رشد اقتصادی ⁩۴ درصد و تورم ۴۲ درصد از همدیگر تشکر می‌کنند

رییس‌کل اسبق بانک مرکزی عنوان کرد: سال ۹۹ در اوج فشار حداکثری و کرونا و با درآمد نفتی ۷.۵ میلیارد دلار، رشد اقتصادی ۴.۲ درصد…

طیب‌نیا به دولت گزارش داد/بسته خروج از رکود موفق بود؟



 اخبار اقتصادی ,خبرهای اقتصادی,  طیب  نیا

در جلسه امروز هیئت دولت که به ریاست رئیس جمهوری برگزار شد، گزارش وزارت امور اقتصادی و دارایی درخصوص عملکرد بسته سیاست های اقتصادی دولت برای خروج از رکود، مصوبات مرتبط و راهکار های رفع موانع پیش رو به هیات وزیران ارائه گردید.

به گزارش تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت،  براساس این گزارش، کلیه موراد مصوب مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت و نتایح حاصل از بررسی های میدانی درباره آن ارائه شد.

این گزارش حاکی از تحقق نسبی یا کامل سیاست های مالیاتی، بیمه، قیمت، هزینه ای، پولی، ارزی، اعتباری و بانکی، بازار سرمایه، گمرک، تولید در حوزه نفت، صنعت، معدن و تجارت و کشاورزی و بهبود محیط کسب و کار است.


اعضای دولت در ادامه، تعدادی از آیین نامه های اجرایی قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور را بررسی و به تصویب رساندند.


براساس یکی از آیین نامه های یاد شده، بانک مرکزی موظف شد نسبت به تامین تفاوت ریالی تعهدات قطعی ناشی از واردات کالا و خرید خدمات تا پایان سال 1391 در چارچوب ضوابط و مقررات ارزی و نیز فاینانس و وام های غیر خودگردان اقدام نماید. بانک مرکزی از طریق حساب مازاد حاصل از ارزیابی خالص دارایی های خارجی خود نسبت به تامین تفاوت ریالی تعهدات یادشده اقدام خواهد کرد.


همچنین به موجب آیین نامه دیگر قانون رفع موانع تولید، درآمد ابرازی ناشی از فعالیت های تولیدی و معدنی اشخاص حقوقی غیر دولتی در واحدهای تولیدی یا معدنی و همچنین درآمد های خدماتی بیمارستان ها، هتل ها و مراکز اقامتی گردشگری اشخاص یاد شده که از ابتدای سال 1395 از طرف وزارتخانه های ذی ربط برای آنها پروانه بهره برداری صادر می شود، به مدت پنج سال و در مناطق کمتر توسعه یافته به مدت ده سال با نرخ صفر مشمول مالیات می باشد.


در ادامه جلسه امروز نحوه استفاده از معافیت های مقرر برای آموشگاه های فنی و حرفه ای آزاد دارای مجوز از سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور نیز تعیین گردید.


  اخباراقتصادی  -  تسنیم 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------