طلای جهانی رکورد زد



 اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی,اونس طلا

طلا در بازار جهانی پس از اینکه روز پنج شنبه به بالاترین قیمت در یک سال گذشته صعود کرد، در ابتدای معاملات روز جمعه بیشتر این رشد قیمت را حفظ کرد.

به گزارش ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جمعه بازار سنگاپور با 0.8 درصد کاهش، به 1236.60 دلار صعود کرد. بهای معاملات این بازار روز پنج شنبه تا سطح 1260.60 دلار صعود کرده بود.

در بازار نیویورک هر اونس طلا برای تحویل در آوریل با 0.9 درصد کاهش، به 1235 دلار رسید. بهای معاملات این بازار تا اواسط معاملات روز پنج شنبه تا رکورد 1263.90 دلار صعود کرد و تا پایان روز با 4.5 درصد یا 53.20 دلار افزایش، 1247 دلار بود.

افزایش قیمت روز گذشته بزرگترین افزایش یک روزه در دو سال و نیم گذشته بود و رشد هفتگی طلا را به 5.5 درصد رساند.

بازارهای سهام سراسر جهان روز پنج شنبه به دلیل نگرانی نسبت به سلامت اقتصاد جهانی و بخش بانکی ریزش سنگینی را تجربه کردند. افت بازارها باعث درخشش داراییهای مطمئن مانند طلا و اوراق قرضه دولتی آمریکا شد.

به گفته تحلیلگران بانک استرالیا و نیوزیلند، ریسک گریزی که بازارهای سهام را فراگرفت، کمک کرد طلا به طور موقت به بالای 1260 دلار صعود کند و این فلز زرد را کالای دارنده بهترین عملکرد در سال 2016 ساخت.

همچنین اظهارات جانت یلن، رییس بانک مرکزی آمریکا که روزهای چهارشنبه و پنج شنبه برای ارایه گزارش سیاست پولی نیم سالانه در برابر اعضای کنگره حاضر شده بود، به صعود قیمت طلا کمک کرد.

وی در دومین روز اظهاراتش عنوان کرد بانک مرکزی در یک روند از پیش تعیین شده برای عادی سازی سیاست پولی قرار ندارد با اینهمه وی با در نظر گرفتن رشد قوی بازار کار و رشد اقتصادی مستمر اقتصادی آمریکا همچنان انتظار دارند نرخهای بهره به تدریج افزایش پیدا کنند.

بر اساس گزارش رویترز، اظهارات یلن مانع از این نشد که سرمایه گذاران به سوی طلا هجوم نبرند زیرا احتمال عدم افزایش نرخهای بهره در سال جاری تقویت شده و از قیمت طلا که دارایی بدون بازده به شمار می‌رود، پشتیبانی کرده است.

نرخهای بهره بالاتر به جذابیت طلا برای سرمایه گذاری لطمه زده و در مقابل از ارزش دلار حمایت می‌کنند.

طلا که سال گذشته تحت تاثیر دورنمای افزایش نرخهای بهره بیش از 10 درصد از ارزش خود را از دست داد، از ابتدای سال 2016 تاکنون به دلیل تقویت احتمال به تاخیر افتادن دور بعدی افزایش نرخهای بهره در آمریکا، 18 درصد رشد قیمت داشته است.

ذخایر "اس پی دی آر گولد تراست" که بزرگترین صندوق سرمایه گذاری طلای جهان است، روز پنج شنبه 1.99 درصد افزایش یافت و به 716.01 تن رسید که بزرگترین افزایش یک روزه در دو ماه گذشته بود.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با 0.4 درصد کاهش، به 15.68 دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با 0.6 درصد کاهش، 954 دلار بود. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با 0.2 درصد کاهش، به 522 دلار رسید.


  اخبار اقتصادی  -  ایسنا 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------