آخرین اخبار اقتصادی

عبدالناصر همتی،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

کنایه سنگین همتی به دولت رئیسی: برای رشد اقتصادی ⁩۴ درصد و تورم ۴۲ درصد از همدیگر تشکر می‌کنند

رییس‌کل اسبق بانک مرکزی عنوان کرد: سال ۹۹ در اوج فشار حداکثری و کرونا و با درآمد نفتی ۷.۵ میلیارد دلار، رشد اقتصادی ۴.۲ درصد…

توقف کاهش قیمت زمین



 اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی,وضعیت بازار مسکن

 گزارش مرکز آمار ایران از وضعیت بازار مسکن در پاییز سال 94 نشان می‌دهد، روند کاهنده قیمت مسکن متوقف شده است. شتاب افت معاملات زمین هم به نصف رسیده، به این معنا که رویکرد در معاملات زمین که مقدمه ساخت و ساز است نسبت به نیمه اول سال 94 کمتر شده است. در نیمه اول سال 94خرید وفروش زمین 40 درصد نسبت به نیمه اول سال گذشته کاهش پیدا کرده بود اما در پاییز امسال 20 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است.

 

متوسط قیمت فروش هرمتر مربع زمین یا زمین ساختمان مسکونی کلنگی معامله شده ازطریق بنگاه‌های معاملات ملکی در شهر تهران متری 4 میلیون و 410 هزار تومان بوده است که نسبت به فصل تابستان 4/ 0 درصد رشد داشته و نسبت به فصل مشابه سال قبل بدون تغییر بوده است وهمچنین تعداد معاملات فروش زمین یا زمین‌های مسکونی کلنگی انجام شده ازطریق بنگاه‌های معاملات ملکی در شهر تهران 8/ 1 درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل 9/ 23 درصد کاهش داشته است.

بر اساس آمارهای منتشر شده از سوی مرکز آمار ایران، متوسط قیمت فروش هر متر مربع زیربنای مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در شهر تهران 4 میلیون تومان بوده است که نسبت به فصل مشابه سال قبل2/ 0 درصد افزایش داشته است. همچنین تعداد معاملات فروش زیر بنای مسکونی انجام شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در شهر تهران نسبت به فصل قبل4 درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل 4/ 11 درصد کاهش داشته است.

همچنین متوسط مبلغ اجاره ماهانه به علاوه سه درصد ودیعه پرداختی برای اجاره یک مترمربع زیربنای مسکونی معامله انجام شده از طریق بنگاه‌های معاملات در شهر تهران 20 هزار تومان بوده است که نسبت به فصل قبل 8/ 0 درصد و نسبت به پاییز سال قبل 4/ 8 درصد افزایش داشته است، همچنین تعداد معاملات انجام شده ازطریق بنگاه‌های معاملات ملکی درشهر تهران نسبت به فصل قبل 1/ 31 درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل 1/ 18درصد کاهش داشته است.

 

اخبار  اقتصادی  - دنیای  اقتصاد 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------