آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

افزایش ۴ برابری قیمت گوشت،۳ برابری قیمت برنج ، ۳/۵ برابری ماهی و ۳ برابری تخم‌مرغ در دو سال

با وجود رشد شدید قیمت‌ها، در سال جاری با شنیدن خبر سیاست‌های انبساطی این احتمال وجود دارد که تورمی بیش از آنچه در سال‌های…

شناسایی ویزیتورهای قاچاق میوه‌/ سرمنشأها در حال پیگیری



 اخباراقتصادی ,خبرهای   اقتصادی,قاچاق کالا و ارز

رئیس کمیسیون نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران اعلام کرد: ویزیتورهای قاچاق میوه شناسایی شده‌اند اما سرمنشأهای اصلی قاچاق هنوز شناسایی نشده‌اند که این موضوع توسط مبادی مربوطه در حال بررسی است و به محض این‌که رگه‌های اصلی این موضوع شناسایی شوند اطلاع‌رسانی‌های لازم صورت می‌گیرد.

علی‌اکبر پوراحمدنژاد در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: از ماحصل بررسی‌های انجام شده در زمینه میوه‌های قاچاق، اینگونه برداشت می‌شود که بعضا افرادی به عنوان "ویزیتور" به میدان میوه و تره‌بار مراجعه و سفارشاتی برای میوه‌های قاچاق اخذ کرده‌ و سفارش‌ های اخذ شده را به میدان ارسال کرده یا آن ها را به انبارک‌ها و سردخانه‌های داخل یا خارج استان فرستاده و پس از آن به دست مبادی عرضه خرد می‌رسانند.

وی گفت: با وجود امحای میوه‌های قاچاق که روز 19 اسفند سال جاری صورت گرفت، هنوز تکلیف 10 تن میوه قاچاق کشف شده مشخص نیست که در دستور کار مرجع قضایی مربوطه است و حدود 83 پرونده نیز در این زمینه تشکیل شده است.

رئیس کمیسیون نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران با بیان اینکه باید تصمیم‌گیری‌های لازم در رابطه با نحوه برخورد با این میوه‌ها اتخاذ شود، گفت: تعدادی از افراد که به عنوان تامین‌کننده یا سفارش‌گیرنده میوه‌های قاچاق هستند، شناسایی شده و مرجع قضایی در حال بررسی اطلاعات آن‌هاست.

وی افزود: پرونده میوه‌های قاچاق به مبادی ذیربط امنیتی و انتظامی ارسال شده و قرار است آن ها بررسی کارشناسانه را در این زمینه انجام دهند و نظر خود را اعلام کنند.

به گفته پوراحمدنژاد، کشفیاتی که در رابطه با میوه‌های قاچاق از میدان میوه و تره‌بار جمع‌آوری شده جزئی از کل بوده و باید اقدامات اطلاعاتی در زمینه شناسایی سرمنشأهای اصلی صورت گیرد.

رئیس کمیسیون نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران در عین حال بیان کرد: فصل اول کار را انجام دادیم و فصل دوم کار توسط مبادی مربوطه در حال بررسی است و به محض این‌که رگه‌های اصلی این موضوع شناسایی شوند اطلاع‌رسانی‌های لازم در این زمینه صورت می‌گیرد.

وی همچنین اظهار کرد: آمار کشفیات قاچاق میوه در سطح کلان کاهش یافته است،‌ چون فضای میدان میوه وتره‌بار تا حدودی ناامن شده است.

 

 اخبار اقتصادی  -  ایسنا 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------