ارزش 8 میلیارد دلاری املاک ایرانیان ثروتمند در خارج از کشور



 اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی,  املاک ایرانیان ثروتمند در خارج از کشور

شبکه خبری "سی ان بی سی" امریکا در گزارشی تحلیلی به ارزش دارایی های ایرانیان ثروتمند خارج از کشور پرداخته است که در حوزه املاک سرمایه گذاری خواهند شد.

 این شبکه خبری امریکایی می نویسد:"ایرانیان ثروتمند، شرکت ها و خریداران تحت حمایت دولت بیش از 8.5 میلیارد دلار پول صرف سرمایه گذاری و خرید املاک در خارج از کشور ظرف مدت بیش از پنج تا ده سال اینده خواهند کرد. این موضوع پس از لغو تحریم های بین المللی حاصل خواهد شد. این شبکه خبری اشاره می کند که این موضوع نتیجه ارزیابی آزانس املاک "راک استون" است و نشان می دهد که بسیاری از ایرانیان ثروتمند در یک دهه آینده مایل به خرید املاک بیش تر از گذشته در لندن، دبی، سوئیس، آلمان و جنوب فرانسه خواهند بود. بکی فاطمی مدیر عامل یکی از شرکت های مهم املاک می گوید:"لندن محل و گزینه خوبی برای انتخاب خواهد بود. این موضوع از آن رو مطرح می شود روابط تاریخی گسترده ای میان ملت ایران و بریتانیا وجود دارد و ایرانیان ثروتمند تمایل زیادی به سرمایه گذراتی در حوزه املاک، طلا و جواهرات دارند. او اشاره می کند که در زمانی که بریتانیا قدرتی استعماری در ایران محسوب می شود شرکت های بریتانیایی برای نخستین بار با دربار سلطنتی و نخبگان وارد معاملات تجاری و کسب و کار شدند و از آن زمان بسیاری از نخبگان ایرانی املاک لوکس را در لندن و شهرهای اصلی بریتانیا خریداری کردند.

به گزارش خرداد، این گزارش در ادامه اشاره می کند که دبی نیز کشور محبوب دیگر ایرانیان برای سرمایه گذاری در حوزه املاک خواهد بود و می افزاید:"البته دبی نمی تواند از نظر اب و هوا با شرایط اقلیمی خوب لندن رقابت کند. ایرانیان از نظر تاریخی دارای روابط با دیگر مناطق از جمله آلمان و یا اهالی پاریس در فرانسه و همین طور سوئیس نیز بوده اند اما به نظر می رسد در مقایسه با دیگر نقاط جهان لندن از دیگر نقاط برای سرمایه گذاری امن تر خواهد بود.

سی ان بی سی اشاره می کند که لغو تحریم های بین المللی ضد ایرانی یکی تز مهم ترین اتفاقات در حوزه اقتصاد جهانی پس از فروپاشی شوروی بوده است.

این شبکه خبری می افزاید:"ایران دومین اقتصاد بزرگ در خاورمیانه و شمال آفریقا پس از عربستان سعودی است. سی ان بی سی برآوردهایش نشان می دهد که تعداد میلیاردرهای ایرانی از سال 200 میلادی به این سو رشدی 170 درصدی داشته اند و این تعداد تا سال 2015 میلادی به 55 هزار نفر خواهد رسید. ایران کشوری است که بیش از 1.300 مولتی میلیونر در آن زندگی می کنند و ارزش دارایی های شان بیش از 10 میلیون دلار است".

 

 اخبار اقتصادی  -  خرداد 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------