آخرین اخبار اقتصادی

اقتصاد ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ با بحران هایش چه خواهد کرد؟/ فقر امسال تشدید خواهد شد

یک اقتصاددان با بیان اینکه اقتصاد ایران در شرف سائوپائولویی شدن است، گفت: این سائوپائولویی شدن اقتصاد اتفاق افتاده و اکنون…

طلای جهانی تحت تاثیر تصمیم بانک مرکزی آمریکا



 اخباراقتصادی ,خبرهای  اقتصادی,طلای جهانی

طلای جهانی با وجود کاهش اندک قیمت روز جمعه، در پی افزایش قیمت چشمگیری که پس از تصمیم اخیر بانک مرکزی آمریکا پیدا کرد به سوی رشد هفتگی پیش می رود.

هر اونس طلا برای تحویل فوری در ابتدای معاملات روز جمعه بازار سنگاپور با حدود نیم درصد افزایش 1262.84 دلار بود و هر اونس طلا برای تحویل در آوریل در بازار آمریکا تغییر چندانی نداشت و 1264.20 دلار بود. با این همه در ادامه معاملات با سودبری معامله گران از افزایش اخیر قیمت، بهای معاملات طلا با کاهش روبرو شد و هر اونس طلا برای تحویل فوری با 0.2 درصد کاهش، 1254.56 دلار و هر اونس طلا برای تحویل در آوریل با 0.7 درصد کاهش، 1255.90 دلار بود.

بهای معاملات طلا روز پنج شنبه با ادامه واکنش بازارهای مالی به نشست بانک مرکزی آمریکا که عقب نشینی دلار را بدنبال داشت، به سطح بالاتری صعود کرده بود و هر اونس طلا برای تحویل در آوریل در بازار نیویورک 35.20 دلار (2.9 درصد) افزایش یافته و در 1265 دلار بسته شده بود.

به گفته دانیل آنگ، تحلیلگر شرکت فیلیپ فیوچر در سنگاپور، اوضاع کنونی یادآوری کننده واکنش بازار به بیانیه کمیته بازار آزاد فدرال بانک مرکزی آمریکاست. طلا در سطح 1260 دلار حمایت کافی پیدا کرده است و به دلیل ضعیفتر شدن دلار آمریکا تمایلی به پایین رفتن از این سطح نشان نمی دهد.

بر اساس گزارش رویترز، بانک مرکزی آمریکا در پایان نشست دو روزه خود در بعدازظهر چهارشنبه اعلام کرد نرخهای بهره را ثابت نگه داشته است و بر تحکیم سیاست پولی در سال جاری تاکید کرد. با این همه پیش‌بینی‌های جدید نشان می دهد که سیاستگذاران آمریکایی انتظار دارند تا پایان امسال دو افزایش 25 واحدی در نرخهای بهره تصویب شود که نصف تعداد افزایشهای برنامه ریزی شده در نشست دسامبر این بانک است.

انتظارات برای افزایش نرخهای بهره در سال جاری به دلیل نگرانیها نسبت به اوضاع اقتصاد جهانی و آشفتگی بازارهای مالی، از نشست دسامبر بانک مرکزی آمریکا ضعیف‌تر شده است. افزایش نرخهای بهره طلا را که دارایی بدون بازده به شمار می‌رود تحت فشار قرار می دهد و از ارزش دلار حمایت می کند از این رو انتظار می رود طلا از پایین ماندن نرخهای بهره نفع برده و به سطح بالاتری صعود کند.

صندوق "اس پی دی آر گولد تراست" که بزرگترین صندوق سرمایه گذاری جهان با پشتیبانی طلاست، اعلام کرد که دارایی‌هایش روز پنج شنبه 1.50 درصد افزایش یافته و از 795.20 تن در روز چهارشنبه به 807.09 تن رسیده است. ورود سرمایه به صندوقهای سرمایه گذاری پس از کاهش در دو سال گذشته، از ابتدای سال 2016 تاکنون بیش از 270 تن افزایش یافته و از قیمت طلا پشتیبانی بیشتری کرده است.

نوسان بازارهای سهام و قیمت نفت، نگرانیها نسبت به سلامت اقتصاد آمریکا، کندی رشد اقتصاد چین و معرفی نرخهای بهره منفی در ژاپن به همراه تدابیر محرک مالی که به تازگی در اروپا تصویب شده اند همگی از طلا به عنوان پناهگاه امن دارایی حمایت و کمک کرده اند قیمت این فلز زرد از ابتدای سال 2016 تاکنون بیش از 19 درصد رشد کند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با 0.7 درصد افزایش 16.02 دلار بود. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با 0.4 درصد کاهش به 980 دلار رسید، در حالیکه هر اونس پالادیم با 0.2 درصد افزایش قیمت 594.23 دلار بود.


  اخبار اقتصادی  -  ایسنا 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------