آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

چشم‌انداز کاهش رشد اقتصاد ایران با رصد بانک جهانی

درحالی که دولت سیزدهم ماه‌هاست روی رشد بالای اقتصای در دو سال تازه سپری شده نسبت به سال‌های پیش از آن افتخار می‌کند، بانک…

صدور مجوز جدید آمریکا برای مذاکرات هواپیمایی با ایران



 اخباراقتصادی ,خبرهای  اقتصادی,هواپیمایی مسافربری

دفتر کنترل داراییهای خارجی وزارت خزانه داری آمریکا به صدور یک مجوز عمومی اقدام کرده که به شهروندان آمریکایی اجازه می‌دهد برای فروش هواپیمایی مسافربری و قطعات یدکی با ایران مذاکره کنند.

به گزارش ایسنا، البته این مذاکرات به شرطی خواهد بود که با موافقت دفتر کنترل داراییهای خارجی انجام بگیرد. در همین راستا پرسش و پاسخهای جدیدی که جی 9 تا جی 12 عنوان شده اند، برای توضیح دادن مجوز عمومی افزوده شده اند.

بر اساس گزارش آسوشیتدپرس، صدور مجوز عمومی ضروری بوده است زیرا سیاست جدید یک مجوز برای فروش هواپیما و قطعات و همچنین مجوز برای مذاکرات منتهی به فروش این محصولات را ایجاب می‌کند.

دستکم یک شرکت متقاضی دریافت چنین مجوزی شده که دفتر کنترل داراییهای خارجی را بر آن داشت تا برای صدور یک مجوز عمومی و حذف پروسه دشوار برای چنین درخواستهایی اقدام کند. با اینهمه این مجوز مذاکرات با اشخاصی را که همچنان در لیست سیاه قرار دارند ممنوع کرده است.

به گزارش ایسنا، حدود یک ماه قبل وال استریت ژورنال در گزارشی اعلام کرده بود شرکت هواپیماسازی بویینگ از دولت آمریکا برای آغاز مذاکرات تجاری با ایرلاینهای ایرانی مجوز دریافت کرده است. بویینگ که آخرین بار با مجوز دولت دستورالعملهای تعمیر و نگهداری برای شرکتهای هواپیمایی ایرانی فراهم کرد برای برقراری روابط تجاری طولانی مدت بدنبال دریافت مجوز از دولت آمریکا بود.

سخنگوی بویینگ در این باره اظهار کرده بود این شرکت بر این نکته واقف است که وضعیت در این منطقه پیچیده بوده و همواره در حال تغییر است و به دنبال کردن دستورالعمل دولت آمریکا برای انجام تجارت با ایران ادامه می‌دهد.

در پی لغو تحریمهای هسته ای شرکت اروپایی ایرباس در ژانویه با مقامات ایرانی برای فروش 127 هواپیمای جدید از هواپیماهای بدنه باریک گرفته تا هواپیماهای پهن پیکر دو طبقه توافقنامه امضا کرد. اندکی بعد شرکت ATR که جوینت ونچر میان ایرباس و فینمکانیکای ایتالیا است، اعلام کرد ایران ایر حداکثر 40 فروند هواپیمای توربوپراپ کوچک از این شرکت خریداری خواهد کرد. اما شهروندان و شرکتهای آمریکایی به دلیل اینکه آمریکا همچنان سایر تحریمهایش علیه تهران را حفظ کرده است، اجازه تجارت با ایران را نیافته اند.

 

 اخبار اقتصادی  - ایسنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------