ظهور نشانه های رونق بازار مسکن در نیمه اول سال



 اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی, بازار مسکن

رییس اتحادیه املاک استان تهران با بیان اینکه یخ رکود بازار مسکن نیمه اول سال جاری شکسته خواهد شد، گقت : پیش بینی می شود در نیمه اول سال نشانه های ورود به دوره رونق بازار مسکن دیده شود.

حسام عقبایی در گفت وگو با ایلنا با بیان اینکه هر چند در اسفند ماه سال گذشته شاهد افت معمالات مسکن نسبت به بهمن ماه بودیم اما پیش بینی می شود در نیمه اول امسال حجم معاملات بدون افزایش قیمت بالا برود، اظهار داشت: کاهش معاملات در اواخر اسفند ماه و فروردین ماه هر سال طبیعی است .

وی افزود: سرمایه گذاری در بخش مسکن در کوتاه مدت تاثیر گذاری خود را نشان نمی دهد و پروسه تولید، عرضه و خرید مسکن قاعدتا پروسه طولانی مدتی است بنابراین ورود این بازار به رونق زمان بر خواهد بود.

عقبایی تاکید کرد: به هر حال پیش بینی ما این است که شش ماه اول سال جاری نشانه های رونق که افزایش حجم معاملات است در بازار دیده شود.   

رییس اتحادیه املاک استان تهران همچنین درباره طرح لیزینگ مسکن گفت: لیزینگ کننده ها در واقع واسطه گرانی بین مردم و بانک ها هستند و معتقدم تسهیلات مسکن بدون واسطه باید به دست مردم برسد.

وی با بیان اینکه لیزینگ مسکن بازار را دچار اختلال می کند، ادامه داد: در هیچ جای دنیا واسطه ای بین مردم و بانک برای دریافت تسهیلات وجود ندارد و معمولا 80 درصد هزینه خرید خانه از محل دریافت تسهیلات بانکی تامین می شود.

 عقبایی تاکید کرد: معتقدم باید بروکراسی برای دریافت تسهیلات بانکی برای مردم راحت ‌تر شود و لیزینگ مسکن منافع عمومی را دنبال نمی کند.

 

 اخبار اقتصادی  -  ایلنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------